نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 14:54

امام جمعه موقت سمنان: صرفه‌جویی در مصرف انرژی مدنظر همه بخش‌ها باشد

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به بحران آب در استان سمنان، بر لزوم مدیریت مصرف آب تأکید کرد و گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی مدنظر همه بخش‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلین محمدحسن رستمیان، امام جمعه موقت سمنان ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نمازجمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر اظهار کرد: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه امسال در کشور برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم حداکثری مردم ایران در انتخابات، تصریح کرد: حضور پرشور ملت در انتخابات امسال بار دیگر دشمنان را در دستیابی به خواسته‌هایشان ناکام و توطئه‌هایشان را نقش بر آب خواهد کرد.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در چهاردهم خردادماه امسال اشاره کرد و گفت: هر کسی که خواهان عزت ایران در نظم نوین جهانی است و به این موضوع اهمیت می‌دهد، باید به نوبه خود در راستای امیدافزایی و تقویت ایمان نقش داشته باشد.

امام جمعه موقت سمنان با تأکید بر اینکه تخریب مسؤولان جایز نیست، اما نقد آزاد است، عنوان کرد: اقشار مختلف مردم نسبت به ارتقای نشاط، امیدافزایی و تقویت ایمان در جامعه مسؤولیت دارند و باید در این زمینه تلاش کنند.

جوشش انقلاب اسلامی بیش از ریزش آن است

رستمیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریزش داشته اما جوشش انقلاب بیش از ریزش آن است، افزود: جوشش انقلاب اسلامی مرهون جوانانی است که با پیروی از منویات رهبری از مسیر انقلاب خارج نشدند و در راه عزت و سربلندی جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت محمد عبدوس، شهید دفاعی کشور در استان سمنان، گفت: جوانانی که در راه عزت و سربلندی انقلاب اسلامی جان خود را فدا می‌کنند، از جوشش‌های انقلاب محسوب می‌شوند.

امام جمعه موقت سمنان به پرتاب موفقیت‌آمیز موشک فتاح به‌عنوان اقتدار نظامی کشور اشاره کرد و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید با قدرت و اقتدار به دست صاحب اصلی‌اش امام زمان (عج) برسد.

حضور استاندار در بیش از ۳۲۰ روستای سمنان

رستمیان به حضور استاندار سمنان در بیش از ۳۲۰ روستای این استان اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد مصوبات این سفرها عملیاتی شده است.

وی با اشاره به سفر نماینده ولی فقیه در استان سمنان به حج تمتع، اضافه کرد: ایراد خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان در هر هفته با حضور ائمه جمعه سایر شهرستان‌ها اقدامی باارزش در جهت تقویت وحدت تلقی می‌شود.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به بحران آب در استان سمنان، بر لزوم مدیریت مصرف آب تأکید کرد و گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی باید مدنظر همه بخش‌ها قرار گیرد.

رستمیان خاطرنشان کرد: در شرایط کم‌آبی، مدیریت مصرف آب، استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در استان سمنان در دستور کار باشد.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1272978

مهمترین اخبار ایران و جهان: