نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 07:22

ائلمان عابدی: هدفم کسب طلا آسیا و مدال المپیک هستم/ دیگر ترسی از حریفان خارجی ندارم

برترین دوچرخه‌سواری ایرانی مسابقات تور بین المللی مرند- ارس گفت: وقتی توانستم در حضور مدال‌آور آسیایی اهل کشور ازبکستان پیراهن امتیازی را بر تن کنم، به توانایی‌های خود ایمان آوردم.

ائلمان عابدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: سطح مسابقات تور دوچرخه‌سواری بین المللی مرند – ارس خیلی بالا بوده و ازبکستان تیم قدری بود و در بین آنها یک دوچرخه‌سوار روس هم حضور داشت که کیفیت کارش بسیار بالا و متمایز از دیگران بود و رقیب اصلی من این دوچرخه‌سوار روس بود که در مرحله آخر از وی عبور کردم و برایم خیلی ارزشمند بود که در حضور وی توانستم روی سکو روم.

وی افزود: در مرحله آخر تور بهترین عملکرد دوران ورزشکاریم ثبت شد و در بین ایرانی‌ها حاضر در تور مرند اول شدم و اگر دو تیم ازبکستان و اندونزی در مسابقات حضور نداشتند به مقام قهرمانی می‌رسیدم.

عابدی گفت: در روز اول در بخش تایم تریل به مقام سوم رسیدم که نفرهای پیشتاز تور همگی خارجی و عضو تیم های ازبکستان و اندونزی بودند که من موفق شدم وارد گروه آنها شده و روی سکو روم.

دوچرخه‌سوار جوان تبریزی عنوان کرد: در روز دوم و سوم هم موفق شدم در بین این مدعیان پیراهن امتیازی را بر تن کرده و تا آخر مسابقات حفظ کردم و در مرحله پایانی هم سوم شدم در حالی که با نفر دوم میلی‌متری فاصله داشتم.

وی در مورد تجربه‌اش در این مسابقات گفت: تجربه بسیار خوبی در این مسابقات کسب کردم و یکی از نفرات ازبکستان در مسابقات قهرمانی آسیا مدال کسب کرده بود و من موفق شدم در حضور وی به پیراهن امتیازی دست یابم و ترس و استرسم از حریفان خارجی ریخته شده و امیدوارم شدم در مسابقات آسیایی بتوانم روی سکو روم.

ائلمان عابدی که اخیرا به باشگاه سپاهان اصفهان پیوسته است، گفت: ‌تیم دوچرخه‌سواری سپاهان تیمی کاملا حرفه‌ای بوده که از من حمایت کرده و امکانات خوبی را فراهم و تمامی نیازهای یک ورزشکار حرفه‌ای را تامین کرده و به نظر سپاهان نه تنها در ایران، بلکه در آسیا هم یکی از بهترین باشگاه‌های دوچرخه‌سواری است.

وی در مورد برنامه و هدفش گفت: ‌ در کوتاه‌ مدت هدفم در آسیا کسب مدال طلا است و هدف میان مدتم پیوستن به تیم‌های اروپایی بوده و خودم را تثبیت کنم و مهمترین هدفم کسب مدال المپیک است تا بتوانم برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

انتهای پیام/60017

منبع: فارس
شناسه خبر: 1229078

مهمترین اخبار ایران و جهان: