نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 19:19

حجاج اردبیلی با اسرار حج آشنا شدند

اردبیل- مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: دوره آموزشی و آگاه‌سازی حجاج با اسرار و رموز حج و معارف این فریضه الهی برای حجاج اعزامی در سال‌جاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی چمن‌آرا عصر دوشنبه در جریان برگزاری این دوره آموزشی و عملی در مسجد ججین اردبیل، اظهار کرد: ۷۲۰ زائر خانه خدا در خردادماه عازم حج تمتع خواهند شد تا اعمال حج را به مدت یک ماه در سرزمین وحی، مدینه و مکه انجام دهند.

وی تصریح کرد: این زائران در دوره برپا شده آموزشی با مناسک و معارف حج آشنا شده و بیش از گذشته با فضای معنوی برقرار شده در این سفر روحانی آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب این نشست‌ها و همایش‌های ارزشمند حجاج را با اعمال حج و همچنین قوانین و مقررات امنیتی، بهداشتی و حضور در مراسم‌های مختلف آشنا کرده و بستر برگزاری حج باشکوهی را در سال‌جاری فراهم کنیم.

چمن‌آرا افزود: حجاج استان اردبیل در سال‌های گذشته از حجاج هم حاشیه در مناسک حج بودند که با حضور در برنامه‌های متنوع مناسک حج سعی کردند همبستگی و وحدت امت اسلامی را به نمایش بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: روزهای ۱۷ و ۱۸ خردادماه اعزام کاروان‌های حجاج را از فرودگاه اردبیل شاهد خواهیم بود تا به عنوان حجاج مدینه قبل در شهر مدینه حاضر شده تا اعمال و مناسک حج ابراهیمی را در سرزمین وحی انجام دهند.

چمن‌آرا اضافه کرد: امیدواریم با تمهیدات انجام شده و تلاش مؤثری که حجاج انجام می‌دهند در سال‌جاری شرایط مناسبی را برای اعزام حجاج شاهد باشیم تا حجی مقبول و شایسته داشته باشیم.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل بیان کرد: همچنان ۹ هزار نفر در این استان در انتظار زیارت خانه خدا به سر می‌برند که امیدواریم در سال‌های آینده با افزایش پذیرش و اعزام، بخش عظیمی از این علاقه‌مندان به سرزمین وحی عزیمت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1231078

مهمترین اخبار ایران و جهان: