نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 10:12

استقبال گسترده دهگلانی ها از جشنواره موسیقی نواحی «لیلاخ»

دهگلان - پنجمین جشنواره ملی موسیقی آواها و نواهای «لیلاخ» پس از ۲ روز رقابت و با استقبال گسترده مردم دهگلان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعه شب و با استقبال گسترده مردم دهگلان، شب دوم پنجمین جشنواره ملی موسیقی آواها و نواهای «لیلاخ» با اجرای ۱۵ گروه موسیقی از کردستان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، قزوین و کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق برگزار شد.

در این رویداد هنری ۳۰ گروه هنری از مناطق مختلف کشور حضور داشتند که طی ۲ روز به اجرای موسیقی نواحی خویش پرداختند.

در این جشنواره ۳۰ گروه از استان‌های مختلف کشور از جمله خراسان جنوبی، قزوین، البرز، کردستان، کرمانشاه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و یک گروه از اقلیم‌کردستان حضور دارند.

گروه‌های هنری در فضای باز و در محل پارک لاله دهگلان به اجرای برنامه موسیقی پرداختند که همین امر موجب شده بود هزاران نفر از مردم دهگلان از این رویداد هنری استقبال کنند.

استقبال گسترده دهگلانی ها از جشنواره موسیقی نواحی «لیلاخ»

«بیت»، «حیران»، «لاوک»، «ورده‌مقام»، «سیاچمانه» و «هوره» از بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره موسیقی لیلاخ است که برای حمایت و پاسداشت موسیقی اصیل ایرانی به خصوص موسیقی فولکلور مناطق کردنشین و به ویژه موسیقی منطقه لیلاخ برگزار شد.

در حاشیه محل برگزاری نمایشگاهی از صنایع دستی و مد و لباس‌های کردی به ویژه لباس منطقه «لیلاخ» در ۲۰ غرفه برپا شده بود که این نمایشگاه نیز همچون اجراهای عمومی گروه‌ها با استقبال مردمی همراه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1240734

مهمترین اخبار ایران و جهان: