نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 15:01

وزش باد شدید لحظه‌ای در خراسان جنوبی

بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از وزش باد شدید لحظه ای در استان خبر داد.

فاطمه زارعی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه فرودگاهی بیرجند یک میلی متر، خوسف، حاجی آباد، زهان و آویز هم بارش‌های ناچیزی را گزارش کردند.

وی با بیان اینکه همچنین وزش باد شدید لحظه‌ای را هم به ویژه در نیمه غربی استان داشته ایم، تصریح کرد: حداکثر وزش باد در ایستگاه علی آباد زارعین به ۱۰۸ کیلومتر در ساعت هم رسید.

کاهش دما در استان از امروز تا پنج شنبه

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: میزان دید افقی نیز طی ساعت گذشته در استان کاهش داشته به طوری که در ایستگاه فردوس حداکثر دید افقی به ۲ هزار و ۵۰۰ متر رسیده است.

زارعی افزود: براساس خروجی مدل‌های پیشیابی هواشناسی تناوب تا روز چهارشنبه ضمن افزایش اختلاف فشاری در سطح زمین و عبور ناوه از تراز میانی جو استان، وزش باد شدید لحظه‌ای را به همراه دارد که سبب ریزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی به ویژه در نیمه غربی استان خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین رگبار و رعدو برق پراکنده از اواخر روز سه شنبه تا صبح چهار شنبه در استان دور از انتظار نیست.

صدور هشدار زرد هواشناسی برای خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه به لحاظ دمایی از امروز تا صبح پنج شنبه روند تغییرات دمایی در استان کاهشی بوده و به طور متوسط بین شش تا ۱۰ درجه کاهش دما وجود دارد، گفت: به ویژه در روز چهارشنه این کاهش محسوس‌تر خواهد بود وهوا خنک‌تر می‌شود.

زارعی از صدور هشدار سطح زرد برای استان خبر داد و اضافه کرد: در این هشدار پرهیز از سفرهای غیرضرور، استحکام پوشش گلخانه‌ها، اجتناب از رفتن به فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و بیماران خاص توصیه شده است.

وی با اشاره به اینکه طی شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم و بندان با حداکثر دمای ۴۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط استان بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در طی این مدت نوسانات دمایی در مرکز استان بین ۲۰ و ۳۳ درجه سلسیوس ثبت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213778

مهمترین اخبار ایران و جهان: