نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 10:49

لزوم مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری برای توسعه سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی وظیفه حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران را بر عهده دارند، گفت: زمینه برای سرمایه گذاری در استان فراهم شده و حالا نوبت سرمایه گذاران است که به میدان بیایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان  بلوچستان، محمد کرمی در نشست با ریش سفیدان و معتمدین طایفه نارویی به بیان ظرفیت های استان و منطقه نصرت آباد پرداخت و گفت: سیستان و بلوچستان، استان ثروتمندی است اما تاکنون از ظرفیت‌های آن به خوبی استفاده نشده و همین عدم استفاده از ظرفیت ها و  برخی کم کاری ها برای شکوفایی استعدادها منجر به محرومیت آن شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اسلام دین کار و تلاش است و از کار و تلاش به عنوان عبادت یاد شده است که این موضوع اهمیت کار و تلاش را نشان می‌دهد.

کرمی ادامه داد: در اسلام هر کس که برای امرار معاش از خانه خارج شود و در این راه کشته شود اجر و ثواب او معادل اجر شهید است که این موضوع نشان دهنده اهمیت و جایگاه کار و تلاش است.

 وی افزود: زندگی امام علی (ع) نشان میدهد که آن حضرت چقدر در حوزه های مختلف تجارت، اقتصاد و کشاورزی تلاش کرده است.

 استاندار با بیان اینکه در حال حاضر شرایط برای توسعه صادرات و واردات با کشورهای افغانستان، پاکستان، عمان و کشورهای آفریقایی فراهم است، افزود: با توجه به ارتباطات طوایف استان با کشورهای همسایه و عقبه فامیلی با آنها میتوان از این ظرفیت در حوزه تجارت استفاده کرد.

 وی در ادامه به بیان ظرفیتها و استعدادهای موجود در استان پرداخت و گفت: در حال حاضر برای ورود دام بدون محدودیت و انحصار از کشورهای همسایه مجوز صادر می شود.

 همچنین برای ورود دام مولد برای داخل استان نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد که این فرصت بسیار خوبی برای تجار و بازرگانان در این حوزه است.

کرمی ادامه داد: در منطقه نصرت آباد ظرفیت بسیار خوبی برای تولید برق خورشیدی وجود دارد و می توان با سرمایه گذاری در این صنعت و تولید برق، برق تولیدی را به کشورهای همسایه نیز صادر کرد.

وی گفت: قرار گرفتن منطقه نصرت آباد در کنار جاده ترانزیتی فرصت خوبی برای سرمایه گذاران است و می توانند با ایجاد مجتمع های خدماتی بین راهی و در کنار آن ایجاد پمپ بنزین ایجاد اشتغال کنند.

 استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ایجاد صنایع پتروشیمی کوچک، ایجاد مجتمع بزرگ مرغداری با ۱۰۰ واحد مرغداری زیرمجموعه و ایجاد صنایع فرآوری مرتبط در کنار آن یکی دیگر از ظرفیتهای موجود است که با تجمیع سرمایه های کوچک مردم می توان در منطقه راه اندازی شود.

 وی افزود: همچنین در حال حاضر برای ورود ماشین آلات سنگین معدنی، قطعات ماشین آلات سنگین از کشورهای  امارات، افغانستان و پاکستان هیچ محدودیتی وجود ندارد و مجوز های لازم صادر می شود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1213234

مهمترین اخبار ایران و جهان: