نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 12:40

واکنش دانشجویان بسیجی خراسان شمالی به تشکر رهبر انقلاب

بجنورد- شبکه تشکلی دانشجویان خراسان شمالی طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبر انقلاب، نسبت به تشکر به ایشان از بسیج دانشجویی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، شبکه تشکلی دانشجویان خراسان شمالی طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبر انقلاب، نسبت به تشکر به ایشان از بسیج دانشجویی واکنش نشان دادند.

متن نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک ولی‌امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)

آقاجان سلام علیکم؛

اشارت رضایت مندانه حضرت عالی به نقش آفرینی فرزندان بسیجی‌تان در دانشگاه‌ها در ایام اغتشاشات سال گذشته، موجب شعف‌مان گردید. لذا با عنایت به آیه شریفه «وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ» اولاً خدای را سپاسگزاریم که کنش‌مان در تشکل دانشجویی موجبات رضایت ولی امر را فراهم آورد؛ ثانیاً بار مسئولیت ما را زین پس در میدان مهم دانشگاه دوچندان گران بر دوشمان نمود.

حضرت آقا! همانگونه که فرموده بودید ایستادگی محکم ملت ایران در طوفان عجیب فساد، نه بابت تجهیزات مادی، بلکه تجهیزات معنوی است و سرآمد این تجهیز معنوی، قدرت تربیت جوانان قرص و محکم در صراط مستقیم است؛ افق حرکت ما در دانشگاه نیز راهبری و تسهیلگری بابت چنین تربیتی است و باور داریم با فرمولی که از مکتب امام راحل عظیم الشان (ره) به ما آموخته اید، با بهره‌گیری از سرمایه‌ای ایمانی جوانان دانشجو، می‌توان به تولید عمل صالح رسید.

از دل بحران اغتشاش گونه پارسال، فرصت‌های بیشماری متولد شد که یکی از مهمترین آنها، باز شدن میدانی سخت برای بروز استعدادهای اصیل و عمیق جوانان انقلابی در دانشگاه‌ها بود که نور امید را برای ترسیم آینده‌ای روشن در دل‌ها برافروخت.

حضرت آقا! گرچه بسامد رخدادهای تلخ اغتشاشات سال گذشته به تعدادی از دانشگاه‌های خراسان شمالی نیز رسید، اما اکنون و به تجربه ملموس از مواجهه با این اتفاق می‌توان گفت بخش عمده معترضان دانشجویی، دچار اختلال شناختی شده بودند و سایه سنگین جنگ ترکیبی و عملیات پرحجم روانی و رسانه‌ای، دستگاه محاسباتی این جوانان‌مان را دچار اختلال نموده بود و صدالبته مشکلات معیشتی که ناشی از ضعف‌های داخلی و خصومت خارجی بود، بستر را برای به ثمر رسیدن اقدام دشمن مستعد نموده بود، گرچه گویا تعداد بسیار اندکی نیز فرصت را برای فتنه‌انگیزی و بروز امراض درونی خود مهیا دیده بودند!

همان‌طور که حضرت عالی علاج فوری و قطعی مواجهه با این شرایط را جهاد تبیین فرموده بودید، ما نیز امید داریم با کاربست عملیاتی این مهم، باطل‌السحری بر فتنه‌انگیزی مستکبرین و منافقین بشویم و به گفته سردار سرافراز سپاهمان، با همین جوانان که چند صباحی فریب دشمن را خورده‌اند، به مصاف آشوبگران خواهیم رفت، انشاالله.

آقا جان!

مردم سالاری دینی که میراث گران بهای امام عظیم‌الشانمان بوده است را محترم می‌شماریم و باور داریم انتخابات یکی از تجلی‌گاه های این مهم است.

می‌دانیم توپخانه دشمن آتش سنگینی برای انتخابات انتهای سال تدارک دیده و قصد دارد انگاره غیررقابتی بودن و مشارکت پایین مردمی را محقق سازد و از این رهگذر، سرمایه اجتماعی ما را مستهلک نماید. با عنایت به این طراحی، بسیجیان شما در دانشگاه‌ها در حال برنامه‌ریزی برای مقابله با این نقشه هستند و با بسترسازی برای شکل دادن به گفتگوهای عمیق و دقیق و ناظر به مسائل اساسی و اولویت دار کشور توسط کارشناسان و کاندیداها و فعالان این حوزه و همچنین تخاطب جوانان خوش‌بیان و خوش‌فکر با عموم مردم جامعه، از دل این تهدید نیز فرصتی دیگر برای ایران قوی خلق نمایند.

امام امت! با همه هجمه‌ای که دشمن برای ایجاد شکاف اجتماعی در بدنه دانشجویان دانشگاه آورد، اما امروز می‌بینیم اردوهای جهادی به عنوان نمودی برجسته، در بین دانشجویان دانشگاه‌ها جا افتاده و به نخ تسبیحی برای همدل شدن جوانان دانشجو با هم بدل شده است.

همانگونه که فرموده بودید یکی از مهم‌ترین محرومیت‌ها، محرومیت حضور عموم دانشجویان در این اردوهاست، فرزندان بسیجی‌تان به جد خواهند کوشید تا علاوه بر توسعه کمی و کیفی این رویداد مبارک، زمینه مماس شدن دانشجویان با مشکلات محرومین را فراهم آورند و از این مسیر، زمینه تربیت و رشد مدیران و راهبران اجتماعی برای آینده انقلاب اسلامی و فردای ایران را فراهم نمایند.

در انتها با توسل به شهدای گمنام مدفون در دانشگاه‌ها از درگاه حضرت حق می‌طلبیم که خداوند توفیق حرکت در مسیر مورد رضایت ولی امر را نصیب ما بفرماید، سایه بابرکت ولی‌امر مان را بر سر امت مستدام فرماید و تحویل بیرق انقلاب اسلامی از جانب سکاندار انقلاب به دست حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را عن‌قریب بر ما نمایان سازد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای بجنورد، شیروان، اسفراین و جاجرم

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و مانه و سملقان

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی

بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی (دارالفنون بجنورد، انقلاب اسلامی بجنورد، پروفسور حسابی شیروان، واحد جاجرم)

بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی خراسان شمالی

بسیج دانشجویی دانشگاه کوثر بجنورد • بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی بجنورد• بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری شیروان

بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسفراین

بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی شیروان

منبع: مهر
شناسه خبر: 1262878

مهمترین اخبار ایران و جهان: