نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 00:20

مدیرکل محیط‌زیست سمنان: آلایندگی هوای شهرک صنعتی به سمت سمنان نمی‌آید

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: آلایندگی احتمالی هوا در شهرک صنعتی سمنان به سمت مرکز استان نمی‌آید و مردم نسبت به آلایندگی شهرک صنعتی شرق سمنان آسوده‌خاطر باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، این روزها که تقریباً سراسر استان سمنان درگیر مشکل کم‌آبی حتی در بخش شرب است، برخی مردم هم نسبت به آلودگی هوا ابراز نگرانی می‌کنند و این مطالب در رسانه‌های محلی نمود بیشتری پیدا می‌کند.

برخی فعالان رسانه‌ای هم عقیده دارند که صنایع مستقر در شهرک صنعتی سمنان در تمام طول روز آلایندگی ایجاد می‌کنند و بر سلامت مردم تأثیر می‌گذارند.

بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اما نظر دارد و می‌گوید: آب، خاک و هوا سه عنصر اصلی در محیط‌زیست برای زندگی جامعه بشری محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اگر مراقب زمین نباشیم، خودمان در مضیقه قرار می‌گیریم؛ بنابراین زمین برای همه ما مهم است. زمین برای زندگی بهتر باید سالم و پاکیزه نگه داشته شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان پهنه وسیعی دارد و دغدغه مردم استان به‌ویژه شهر سمنان درباره آلایندگی شهرک صنعتی را می‌دانیم.

ظاهری گفت: باد غالب استان سمنان به‌ویژه در شهرستان سمنان از شمال شرق به جنوب غرب می‌وزد و شهرک صنعتی در شهر سمنان در قسمت شرق قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مطالعاتی که در زمینه واحدهایی که بالقوه آلاینده هستند انجام شده، حاکی است که اگر آلایندگی هوای خارج از استاندارد داشته باشیم، این آلایندگی به دلیل باد غالب به سمت شهر سمنان نمی‌آید.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: گسترش و انتشار این نوع آلایندگی‌های احتمالی در همان محدوده شهرک صنعتی به سمت شرق و جنوب غربی است و مردم نسبت به آلایندگی شهرک صنعتی شرق سمنان آسوده‌خاطر باشند.

ظاهری گفت: وظیفه ما این است که نسبت به حفظ سلامت تمام افرادی که در شهرک صنعتی کار می‌کنند یا در آن سکونت دارند، دغدغه‌مند باشیم و این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش فارس؛ به‌هر تقدیر، مردم سال‌هاست که از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درخواست دارند تا درباره آلایندگی برخی واحدهای تولیدی سمنان کار تحقیقاتی جامع و بی‌طرفانه‌ای انجام دهد که تا امروز محقق نشده است.

پایان پیام/74007/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1276334

مهمترین اخبار ایران و جهان: