نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 12:58

اختصاص 60 میلیارد تومان به قطعاتی از باند دوم لنگه - چارک

نماینده غرب هرمزگان گفت: تعریض قطعاتی از باند موجود کریدور شرق به غرب در محدوده بندرلنگه - بندرچارک با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال انجام می شود.

احمد جباری نماینده غرب هرمزگان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فارس از تعریض قطعاتی از باند موجود کریدور شرق به غرب در محدوده بندرلنگه - بندرچارک با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

وی افزود: هنگامی که بنده به عنوان نماینده غرب هرمزگان در دوره هشتم به مجلس راه یافتم حتی یک متر مسیر دو بانده در غرب هرمزگان نداشتیم که با پیگیری همه جانبه در طی دوره هشتم و نهم مجلس و همچنین این دوره بحمدالله از مسیر ۴۰۰ کیلومتری دو بانده پارسیان - بندرلنگه - بندرخمیر، کمتر از ۶۰ الی ۷۰ کیلومتر تا اتمام آن باقیمانده است.

نماینده غرب هرمزگان عنوان داشت: در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در دی ماه سال گذشته به طور مفصل با شخص رئیس جمهور، معاونین ایشان و وزیر راه و شهرسازی صحیت کرده بودم و بر طبق برآورد ها خدمت ایشان اعلام کردیم به اعتباری قریب به ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای اتمام ۶۰ الی ۷۰ کیلومتر باقیمانده محور دوبانده در محدوده پارسیان - بندرلنگه نیاز است‌.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ابراز داشت: از شخص رئیس جمهور خواستم به دلیل اینکه محور کنونی پارسیان - بندرلنگه بواسطه تردد ماشین آلات سنگین مرتبط با پالایشگاه های نفتی و گازی، مناطق ویژه صنعتی، اقتصادی و همچنین بنادر و گمرکات به یک محور بسیار شلوغ و پر تردد بدل گشته و موجب رخداد حوادث بد و اتفاقات ناگوار و در پی آن عزادار شدن خانواده های زیادی گردیده است باید از ظرفیت وزارت نفت در جهت تامین اعتبار این پروژه استفاده‌ کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خاطر نشان کرد: در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی نیز با درخواست از رئیس جمهور وقت مبنی بر استفاده از ظرفیت وزارت نفت برای تکمیل این محور، با موافقت ایشان موفق شدیم بخشی از این مسیر را تکمیل کنیم.

احمد جباری در خصوص چگونگی تکمیل این محور نیز گفت: با توجه با اعتبار زیاد مورد نیاز و طولانی شدن زمان اجرای این پروژه در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ با پیگیری موضوع از طریق رئیس جمهور و وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد کردیم باند موجود تعریض گردد و عرض آن از ۶ به ۱۲ متر افزایش یابد که با دستور رئیس جمهور مقرر شد وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم را جهت تعریض باند موجود انجام دهد و اینک با جوابیه ی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به تعریض محور بندرلنگه - بندرچارک بدنبال این هستیم که بزودی عملیات اجرایی محور یاد شده آغاز شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233278

مهمترین اخبار ایران و جهان: