نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 19:48

جزئیات پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت:داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می توانند از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ مرداد ماه اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمد سبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام عصر چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات استان ایلام با اشاره به اینکه، دواطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ مردادماه می توانند در مرحله پیش‌ ثبت نام انتخابات درخواست خود را ثبت کنند،گفت: اگر افراد متقاضی در صورت انجام پیش ثبت ‌نام و پس از بررسی دستگاه‌های مربوطه، شرایط داوطلب شدن را نداشته باشند، نمی‌توانند در مرحله بعد، به‌ عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

وی افزود: برای نخستین بار فرایند پیش‌ ثبت نام داوطلبان مجلس از جمله موادی که قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی تصویب کرده و به تایید شورای نگهبان رسیده است.
 
 معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام 
 با تاکید بر اینکه پیش‌ ثبت‌نام دواطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت اینترنتی و غیر حضوری است، ادامه داد: در این روند اطلاعات افراد و شخص ثبت‌نام شده محرمانه خواهد بود.

حسنی خاطرنشان کرد: باید برای پیش‌ثبت‌نام داوطلبان اطلاعات کافی در این باره از طریق صدا و سیما و رسانه ها در اختیار مردم قرار گیرد، زیرا صدا و سیما و رسانه ها نقشی تعیین‌کننده در افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارند و در این راستا کمیته اطلاع‌رسانی فعال می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: پس از پیش‌ ثبت‌ نام انتخابات و همچنین پس از تایید مراجع قانونی برای استعلامات مدارک داوطلبان و صحت مدارک مورد نیاز، دو ماه پس از آن افراد در مهرماه ثبت‌نام خود را نهایی خواهند کرد.

حسنی تاکید کرد: افرادی‌که نیاز به کسب اطلاع بیشتری برای ثبت‌نام داشته باشند تلاش خواهیم کرد که شماره تلفن‌هایی اعلام شود که اشخاص بتوانند ارتباط لازم را برای کسب اطلاعات بیشتر داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام افزود: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی که در خارج از کشور هستند و شرایط قانونی ثبت‌نام را دارند می توانند در ایام ثبت‌نام به سفارتخانه‌ها و کنسول گری های کشور مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، دوازدهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای‌اسلامی و ششمین دوره‌ی انتخابات مجلس خبرگان‌رهبری، اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423778

مهمترین اخبار ایران و جهان: