نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 19:23

ترکیه: دانمارک برای جلوگیری از اهانت به قرآن فورا اقدام کند

وزیر خارجه ترکیه توهین مکرر به کتاب قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه ترکیه از همتای دانمارکی خود خواست تا برای مقابله با هتک حرمت به قرآن کریم اقدام کند.

یک منبع در وزارت خارجه ترکیه روز شنبه اعلام کرد که «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در گفتگوی تلفنی با «لارس لوکه راسموسن» وزیر خارجه دانمارک خواست تا این کشور برای جلوگیری از سوزاندن قرآن اقدام فوری انجام دهد.

وزیر خارجه ترکیه دراین تماس تلفنی، حملات مذبوحانه مستمر علیه قرآن را محکوم کرد. این منبع آگاه در وزارت خارجه ترکیه گفت که فیدان به راسموسن تاکید کرد که مجوز دادن به چنین اقداماتی تحت عنوان آزادی بیان غیرقابل قبول است.

اعضای یک گروهک راست افراطی دانمارکی ضداسلامی روز چهارشنبه بار دیگر یک نسخه از قرآن کریم را مقابل سفارت پاکستان در کپنهاگ پایتخت دانمارک هتک حرمت کردند. گروه افراطی «وطن پرستان دانمارکی» در اقدامی موهن یک نسخه از قرآن کریم را آتش زدند. عناصر این گروهک همچنین پرچم پاکستان را زیر پا گذاشتند.

روز سه شنبه ۲۵ جولای، این گروه نسخه‌های قرآن را در مقابل سفارتخانه‌های ترکیه و مصر در کپنهاگ سوزاندند. دو حادثه مشابه در ۲۸ ژوئن و ۲۰ ژوئیه نیز در سوئد رخ داد.

سوزاندن قرآن در دو کشور اسکاندیناوی باعث محکومیت و اعتراضات گسترده در سراسر جهان اسلام شده است و چندین کشور سفیران سوئد و دانمارک را احضار کرده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1416834

مهمترین اخبار ایران و جهان: