نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 13:06

فعال دانشجویی: عدم اهتمام به ترویج حجاب، ضررهای جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند

دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ضعف برنامه ریزی و عدم اهتمام جدی به ترویج مسئله حجاب به عنوان مولفه مهمی از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی، ضررهای جبران ناپذیری به کشور وارد می کند.

نگار سادات هاشمی دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: باتوجه به اهمیت نقش صدا و سیما در تبیین و ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در جامعه، به مراتب حساسیت عملکردی این سازمان نیز در درجه بالایی قرار می گیرد.

وی افزود: به همان میزان که اگر این سازمان مطابق ارزش ها و معیار های اسلامی پیش برود،می‌تواند تاثیر مثبتی در تبیین فرهنگ اسلامی داشته باشد، از جهتی با غفلت از یکسری نکات کلیدی و مماشات با ناهنجاری ها می‌تواند به غلط باعث ترویج سبک زندگی ضد اسلامی بشود.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: در رابطه با مولفه های مربوط به فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ابعاد مختلفی وجود ‌دارد که از جمله مهم ترین مولفه های آن می‌توان به مسئله حجاب اشاره کرد. مقوله حجاب نیز مانند هر مقوله فرهنگی دیگر دارای دو بعد مادی و معنوی است،که بعد مادی آن حفظ پوشش و بعد معنوی آن رعایت عفت و حیا در ارتباط با نامحرم است که تحقق این امر نیازمند بستری مناسب می باشد.

وی افزود: در جامعه امروز باتوجه به میل و کشش مخاطب به سمت سریال ها، فیلم های سینمایی و به ویژه فیلم های سینما خانگی و همچنین الگو پذیری از آن ها، صدا و سیما و به تبع آن ساترا در تبیین و ترویج مسئله حجاب در هر دو بعد مذکور نقش مهمی را ایفا می‌کند.

هاشمی ادامه داد: لکن متاسفانه باتوجه به فیلم هایی که اخیرا مجوز پخش گرفته اند که البته این گونه مجوز دادن ها مسبوق سابقه نیز می باشد، غالبا نه تنها به بعد مادی حجاب التفاط آنچنانی نمی‌شود بلکه از نظر بعد معنوی نیز ،بحث عفت و حیا در منش،گفتار، رفتار و ارتباطات غیر کلامی نادیده گرفته می شود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: نتایج تحقیقات متعدد نشان داده است ضعف برنامه ریزی و عدم اهتمام جدی به ترویج مسئله حجاب بعنوان مولفه مهمی از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی، ضررهای جبران ناپذیری به کشور وارد می کند.

وی افزود: نکته مهم دیگر نقش آفرینی برخی از به ظاهر هنرمندانی است که در همین جریانات اخیر با تبلیغات سوء دست به تشویش اذهان عمومی و فرافه کنی زده اند، لکن در حال حاضر نه تنها ممنوع الکار نشده اند بلکه از طریق کارگردانی و بازی در فیلم های مختلف نیز باعث دامن زدن به افکار منفی علیه ارزش های اسلامی شده اند.

هاشمی تاکید کرد: دردناک تر از همه این مسائل، صدور مجوز و عدم توقیف این دست فیلم ها و همچنین عدم توبیخ هنرمندان خاطی می باشد؛ جا دارد صراحتا از آقایان مسئول پرسید قبل از صدور مجوز پخش، کسی یکبار پای این فیلم ها می نشیند و محتوای آن را ارزیابی کند؟

وی افزود: اگر این گونه فیلم ها برای یک نوجوان نابالغ هم پخش شود بالطبع متوجه تمسخر آمران به معروف در آن می شوند اما گویا حافظه بلندمدت بعضی مسئولان اختلال جدی پیداکرده است و فراموش کرده اند دادن مجوز به فیلم هایی مثل گشت ارشاد چه آسیب های جبران ناپذیری در سالیان اخیر به امنیت و فرهنگ کشور وارد کرده است و متاسفانه هنوز در روی همان پاشنه می چرخد. اگر مسئله فرهنگ جامعه را جدی گرفته نشود پژواکش را خیلی جدی تر در مسائل امنیتی و حتی اقتصادی شنیده می شود.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان گفت: تلاش های اخیر صداوسیما در راستای کنار گذاشتن عده ای از مجریان و بازیگران خاطی در تلویزیون قابل تقدیر است، لکن در خصوص رسیدگی به مسائل مطرح شده مسیر بسیار طولانی را در پیش داریم، امید است مسئولین ذی ربط نسبت به مطالبات مذکور اقدامات به موقع و صحیح داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432134

مهمترین اخبار ایران و جهان: