نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 05:48

اجرای ۲۰۰ میلیارد ریال طرح آبرسانی در خرمدره

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۵ طرح آبرسانی روستایی در شهرستان خرمدره با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال انجام و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

علیرضا جزءقاسمی، مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طرح آبرسانی به روستای «نصیرآباد» واقع در بخش مرکزی شهرستان خرمدره با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان افزود: این طرح شامل احداث ۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲ کیلومتر خط انتقال، یک باب مخزن ذخیره‌سازی آب با ظرفیت یک هزار متر مکعب و یک باب ایستگاه پمپاژ است که به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشترکان این روستا، عملیات استانداردسازی ۸۷۰ فقره انشعاب برای جمعیتی افزون بر ۲ هزار و پانصد نفر نیز انجام شد.

جزءقاسمی گفت: حفر و تجهیز یک حلقه چاه جایگزین برای روستای نصیرآباد نیز به عمق ۱۸۰ متر و با دبی ۲۰ لیتر در ثانیه در دست اقدام بوده و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: عملیات احداث مخزن ذخیره آب یک هزار متر مکعبی روستای «سوکهریز» در شهرستان خرمدره نیز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و با پیشرفت ۷۰ درصدی در دست اجرا است.

وی گفت: عملیات اصلاح شبکه روستای سوکهریز هم با هدف کاهش حوادث و اتفاقات آب به طول ۱۲ کیلومتر و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در دستور کار قرار داشته و به زودی آغاز می‌شود.

جزءقاسمی افزود: عملیات احداث ۴ کیلومتر خط انتقال برای روستای «باغ دره» و بهره‌برداری از چشمه دوم این روستا با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان یادآور شد: طرح آبرسانی به روستای «باغ‌دره» با مشارکت اهالی و تامین لوله توسط قرارگاه بسیج سازندگی استان انجام پذیرفت که با اجرای آن جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ نفر از خدمات تامین آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: احداث ۲ کیلومتر خط انتقال و بهره برداری از چشمه دوم روستای «فلج» در شهرستان خرمدره نیز با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلون ریال انجاام شد.

جزءقاسمی خاطرنشان کرد: رفع تنش آبی در روستای هدف گردشگری «انجلین» با بهره‌برداری از چشمه دوم این روستا و احداث ۴۰۰ متر خط انتقال نیز از دیگر اقدامات شرکت آبفا در شهرستان خرمدره در سال‌جاری است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442834

مهمترین اخبار ایران و جهان: