نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 08:44

۵۳ هزار کشاورز گیلانی محصولات خود را بیمه کردند

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با اشاره به انجام فرآیند بیمه محصولات کشاورزی توسط ۵۳ هزار کشاورز گیلانی گفت: ۷۷ شرکت بیمه گذار و بانک کشاورزی آماده بررسی خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های مرداد ماه و آفات هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پیمان عبدالهی‌فر معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی نقش مهمی در جبران خسارت به کشاورزان در گیلان دارد، اظهار کرد: هر ساله بخشی از محصولات کشاورزی در این استان به دلایلی همچون بارش شدید باران و کم آبی از بین می‌رود، لذا شالیکاران می‌توانند با بیمه محصولات خود بخشی از خسارت وارده به محصولات کشاورزی خود را جبران کنند.

وی با اشاره به انجام فرآیند بیمه محصولات کشاورزی توسط ۵۳ هزار کشاورز گیلانی گفت: ۷۷ شرکت بیمه گذار و بانک کشاورزی آماده بررسی خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های مرداد ماه و آفات هستند.

 معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با تأکید بر اینکه  کشاورزان برای بررسی وضعیت شالیزار‌های خسارت دیده در فرصت باقی مانده، اقدام کنند، افزود: غرامت شالیکاران پس از بررسی و کارشناسی به تدریج به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

عبدالهی‌فر،  پایان شهریور را  آخرین مهلت برای بیمه محصولات دامی و شیلاتی دانست و بیان کرد: دامداران، باغداران هم برای برخورداری از بیمه زارعی، باغی و دامی می‌توانند برای بیمه محصولات خود به دفاتر خدمات بیمه‌ای در شهرستان‌های مختلف گیلان یا شعب اصلی بانک کشاورزی مراجعه کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442978

مهمترین اخبار ایران و جهان: