نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 10:28

کشف فساد در حوزه آرد سهمیه‌ای آذربایجان غربی/ ۳۱ نفر دستگیر شدند

ارومیه- رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به انجام ۶ ماه کار قضائی، تحقیقی و نظارتی برای کشف سوءجریانات در مقوله آرد و نان گفت: حاصل آن کشف فساد گسترده در حوزه آرد سهمیه ای بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی در این خصوص اظهار کرد: ۳۱ نفر در زمینه فروش آرد سهمیه‌ای در بازار آزاد دستگیر شدند که چهار نفر از آنان مسؤولان کارخانه آرد، ۲۲ نفر از نانوایان و باقیمانده دلالان و واسطه‌های ارتکاب این بزه هستند.

وی افزود: در این پرونده بیش از یک‌هزار تن آرد سهمیه‌ای به ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال توسط این افراد و با همکاری یکدیگر در بازار آزاد فروخته شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: این افراد با ارتکاب چنین اعمال و جرایمی موجب اختلال در تهیه و توزیع آرد و نان مردم شده، مردم را به مضیقه و سختی انداخته و بازار آرد و نان را تحت تأثیر قرار می‌دهند و به نوعی موجب بروز نارضایتی در سطح جامعه می‌شوند که از دید دستگاه قضائی پنهان نمانده و برخوردهای قاطع قانونی و قضائی با این افراد معمول خواهد شد.

عتباتی اظهار کرد: امنیت مردم در همه ابعاد امنیت جانی، مالی، روانی، اقتصادی و معیشتی مردم خط قرمز دستگاه قضائی است و اجازه تعرض به امنیت مردم را به احدی نخواهد داد و با تمام توان در تأمین و تداوم امنیت مردم استوار ایستاده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1443078

مهمترین اخبار ایران و جهان: