نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 10:40

راه و هدف امام حسين(ع) را بايد عميقا بفهيم

زنجان-معاون اول قوه قضائیه گفت: بايد راه و هدف قيام امام حسين(ع)را عميقا بفهيم و بدانيم آنحضرت براي احياي دين خدا به شهادت رسيدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مصدق شامگاه چهارشنبه در جمع عزاداران زینبیه اعظم زنجان با بیان اینکه دشمن امروز با تمام توان وارد عرصه مقابله و دشمنی با نظام مصدق جمهوری اسلامی ایران شده، است، گفت: امروز اتاق مطالعه و فکر دشمن ۲۴ ساعت در حال فعالیت است و می خواهد روحیه ایثار و شهادت و شجاعت را بگیرد و اعتقادات ملت ایران را متزلزل کند.

وی با بیان اینکه اشاعه و تببین واقعیت های قیام عاشورا در جامعه به عنوان یک نیاز و اصل مهم مورد توجه باشد، افزود: باید راه و هدف قیام امام حسین (ع) را عمیقاً بفهیم و بدانیم آنحضرت برای احیای دین خدا به شهادت رسیدند.

مصدق با بیان اینکه ماه محرم فرصت بسیار خوبی برای تببین احکام، اصول، فروع دین و در ضمن عزاداری های شور و شعور است، ادامه داد: همانگونه که برای امام حسین گریه می کنیم و جان می دهیم، هدف و نهضت قیام امام حسین را عمیقاً بفهیم و بدانیم او برای احیای دین خدا جام خود را فدا کرد.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) برای احیای دین خدا قیام کرد و در این مسیر به شهادت رسید، گفت: دین خدا هر جا متزلزل شد باید آماده باشیم و باید به این مسیر عظیم توجه کنیم.

مصدق با تاکید بر اینکه دشمن برای رسوخ در جامعه در اعتقادات مردم دست می برد و سعی در منحرف کردن جامعه دارد، افزود: حداقل ژنج تحلیل در خصوص علت های قیام عاشورا وجود دارد.

وی با بیان اینکه قیام عاشورا در جامعه تبیین شود، گفت: معتقدم در چنین مجالس شرکت می کنید اعتقادات تان به پیامبر، امام علی (ع) و امام حسین (ع) را ندیدید، بیشتر از اصحاب پیامبر است.

معاون اول قوه قضاییه با تشریح فلسفه قیام امام حسین (ع) گفت: در برخی کتاب ها تحلیل وجود دارد که که امام حسین می خواست امر به معروف و نهی از منکر کند و حکومت اسلامی تشکیل دهد اما نمی دانست شهید خواهد شد که این تحلیل نادرست است بلکه امام حسین (ع) از مسیر و راه شان آگاه بودند.

مصدق افزود: امام حسین (ع) برای احیای دین، امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، در عین حال می دانست شهید می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1408178

مهمترین اخبار ایران و جهان: