نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 15:59

سارقان لندکروز 15 میلیارد تومانی در اصفهان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف یک دستگاه خودروی لندکروز مسروقه به ارزش 150 میلیارد ریال در عملیات ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان خبر داد.

سردار حمید علینقیان‌پور فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ماموران کلانتری پاسگاه دشتی فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت‌زنی در حوزه ماموریتی خود به یک دستگاه خودروی تویوتا لندکروز مشکوک و نسبت به استعلام شماره پلاک آن اقدام کردند.

وی افزود: پس از بررسی‌های تخصصی صورت گرفته مشخص شد خودروی مذکور روز گذشته از حوزه شهرستان شاهین‌شهر به سرقت رفته که بلافاصله ماموران در اقدامی ضربتی خودرو را توقیف و راننده و سرنشین همراه آن را دستگیر کردند.

علینقیان‌پور با بیان اینکه کارشناسان ارزش خودروی مسروقه را بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان سهل انگاری مال باختگان را یکی از عوامل مهم در موفقیت سارقان عنوان و بیان کرد: برخی از رانندگان هنگامی که برای خرید به یک مغازه می‌روند خودروی خود را به صورت روشن رها می‌کنند، همین یک لحظه غفلت باعث می‌شود تا سارقان به راحتی خودروی آنان را سرقت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از شهروندان در هنگام معامله و فروش خودرو،  آن را به راحتی در اختیار فرد خریدار قرار می‌دهند تا قبل از انجام معامله با آن دور بزند، مشاهده شده با همین شیوه، بسیاری از خودروها مورد سرقت قرار گرفتنه است، در این خصوص به رانندگان توصیه می‌کنیم قبل از تحویل دادن خودرو از هویت کامل خریدار اطمینان حاصل کنند و حتماً همراه خریدار در خودرو سوار شوند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438478

مهمترین اخبار ایران و جهان: