نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 12:36

۳ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان دوم دامغان واریز شد

سمنان- دانشگاه علوم پزشکی سمنان طی اطلاعیه ای خطاب به جو ایجاد شده در فضای رسانه ای از هزینه‌کرد سه میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان دوم دامغان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در پاسخ به جو رسانه‌ای پیرامون موضوع بیمارستان دوم در دامغان، دانشگاه علوم پزشکی اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

با عنایت به مباحث مطرح شده در فضای مجازی و نقل قول‌های مطرح شده از طرف برخی مسئولان محترم شهرستان دامغان در خصوص میزان اعتبارات ابلاغی و تخصیص یافته به دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابت ساخت بیمارستان دوم دامغان، به منظور شفاف سازی و تنویر افکار عمومی به استحضار می‌رساند بابت ساخت بیمارستان دوم دامغان در سال ۱۴۰۱ مبلغ هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب گردیده و از این مبلغ سه میلیارد تومان در اسفند ۱۴۰۱ به حساب دانشگاه واریز شده و این مبلغ نیز در حال حاضر با توجه به قرارداد بین دانشگاه با شرکت مشاور جهت طراحی پروژه و انجام فازهای مطالعاتی و تهیه نقشه‌های معماری و.. در حال هزینه شدن می‌باشد و هیچ مبلغ دیگری تا کنون به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان واریز نشده است در سال ۱۴۰۲ سازمان برنامه و بودجه مبلغ هشت میلیارد تومان مصوب کرده اما تا کنون هیچ واریزی از این بابت به حساب دانشگاه انجام نگردیده است.

در مورد اعتبار ۱۲ و نیم میلیارد تومانی که نماینده محترم مردم شریف دامغان در مجلس شورای اسلامی بیان فرموده‌اند و همچنین رقم ۱۲ میلیارد تومانی اعتبار متوازن نیز، به استحضار می‌رساند در نظر گرفتن این مبلغ از بودجه در اختیار نماینده و همچنین اعتبار متوازن در حال حاضر فقط در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان صورتجلسه گردیده و تا کنون ابلاغیه و تخصیصی برای دانشگاه ارسال نگردیده است که قابل راستی آزمایی از سازمان مذکور می‌باشد.

بدیهی است هر بودجه‌ای که از این بابت و سایر ردیف‌های ابلاغی برای دامغان و هر شهرستان دیگری که در نظر گرفته می‌شود صرفاً در همان محل هزینه می‌گردد و به جای دیگری منتقل نمی‌گردد و دیوان محاسبات نیز ناظر بر این موضوع می‌باشد و چنانچه ادعایی در این زمینه وجود دارد که اعتبارات در محل دیگری هزینه شده است، درخواست می‌شود مستندات به دیوان محاسبات و سازمان بازرسی استان ارسال شود تا مورد رسیدگی قرار گیرد و خواهشمند است با بیان مطالب نادرست زمینه ایجاد بی اعتمادی صورت نپذیرد.

قابل ذکر است: دانشگاه علوم پزشکی سمنان در راستای انجام وظایف خود برنامه ساخت بیمارستان دوم را پیش می‌برد و تاکنون تأیید برنامه فیزیکی مطالعات فاز اول ابلاغ شده و ارسال مطالعات و برنامه فیزیکی و آلترناتیوهای پیشنهادی طراحی فاز اول بیمارستان به وزارت بهداشت جهت بررسی و اعلام نظر ارسال و پیگیری‌های فنی و مهندسی و سایر موارد ادامه دارد تا در سال جاری عملیات اجرایی ساخت نیز با تکمیل فاز اولیه انجام گردد.

این دانشگاه پیگیری خود را برای جذب اعتبارات انجام می‌دهد و از سایر مسئولان و موثرین نیز درخواست دارد در کنار دانشگاه به محقق شدن این امر کمک کنند. لازم به ذکر است: برای ساخت بیمارستان دوم ۳۰ درصد اعتبار توسط سازمان مدیریت، ۳۰ درصد توسط وزارت بهداشت و ۴۰ درصد از محل خیرین باید تأمین شود. یاد آور می‌شود تحویل زمین و کلنگ زنی در سال جاری انجام شده و پیگیری عملیات اجرایی ساخت ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439678

مهمترین اخبار ایران و جهان: