نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 10:12

مساجد قرارگاه‌های فرهنگی هستند/ اجرای طرح فرهنگی در ساحل

ساری- مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از مساجد به عنوان قرارگاه های فرهنگی و دینی مهم در جامعه یاد کرد و گفت: دوره آموزشی روایتگری اربعین ویژه مبلغان در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار شنبه شب در گردهمایی مدیران ادارات و نمایندگی‌های تابعه شهرهای مازندران با بیان اهمیت کارکردهای مسجد به عملیات مسجد به مسجد اشاره کرد و گفت: مساجد قرارگاه‌های فرهنگی و دینی مهمی در سطح جامعه محسوب می‌شوند که توجه به نیازهای محتوایی برای کنشگران میدان این سنگر می‌تواند در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و کم شدن آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مؤثر واقع شود.

وی افزود: عملیات مسجد به مسجد نیازمند حضور مبلغین توانمند در مساجد و ارائه راهکارهای فرهنگ سازی نحوه اداره مساجد و جذب جوانان با ایجاد و فراهم آوری زمینه‌هایی است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود محله، می‌توان از آن بهره برد، است.

حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به رویکردهای جدید سازمان به مبحث اربعین اشاره کرد و بیان داشت: دوره آموزشی روایتگری اربعین ویژه مبلغین اعزامی به پیاده روی سفر اربعین آغاز و در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با انتقاد از عدم بودجه و اعتبار کافی برای طرح‌های فرهنگی سواحل دریا و تفرجگاه‌ها خاطرنشان کرد: با همه مشکلات بودجه‌ای طرح‌های فرهنگی در سواحل توسط گروه‌های تبلیغی و گروه‌های فرهنگی وابسته به این اداره کل با همکاری نهادهای همسو تا اواسط شهریور در برخی از شهرهای ساحلی از جمله ساری، بهشهر، چالوس، محمودآباد و نور در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در ادامه به طرح محله اربعینی نیز اشاره کرد و تاکید داشت: محله اربعینی برای ایجاد فضای شور و شوق ایام اربعین همراه با اجتماعات عزاداری ویژه آن ایام در محلات و همچنین ترویج فرهنگ چاووشی خوانی در محلاتی که جمعیتی برای سفر اربعین عازم هستند، برگزار خواهد شد.

همچنین در این گردهمایی حجت الاسلام علی اکبر درخشنده معاون فرهنگی این اداره کل ضمن تاکید بر تکمیل اطلاعات سامانه طوبی برای هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی تصریح کرد: تکمیل این سامانه در نحوه حمایت از تشکلهای دینی و فرهنگی وابسته به این اداره کل در شهرهای استان، ضرورت دارد.

اجرای برنامه‌های قرآنی توسط ۷۰ هیئت شاخص

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی نیز با اشاره به برنامه‌های قرآنی در ماه محرم، بیان داشت: بیش از ۷۰ هیئت شاخص استان در ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام برنامه قرائت و تدبر در قرآن را اجرا کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برنامه‌های متعدد قرآنی از جمله مسابقات قرآنی محرم با عناوین نفس المهموم و نفس المطمئنه به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی قرآنی کریم به تعداد ۲۱ دوره تخصصی در ۴ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و از تداوم این دوره‌ها خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439334

مهمترین اخبار ایران و جهان: