نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 10:02

انتقاد عضو شورای شهر قزوین از حضور خبرنگارنماها در آیین بزرگداشت روز خبرنگار

عضو شورای شهر قزوین گفت: در جلسه تجلیل از خبرنگاران شهرداری برخی دوستان خبرنگار نبودند، ولی در برنامه حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر قزوین در سال جاری شامگاه یکشنبه به ریاست علی فرمانی و با حضور اعضا، مهدی صباغی، شهردار قزوین، حسین برجی، معاون فرهنگی شهردار، مجتبی انتظاری، سرپرست ارتباطات و بین‌الملل شهرداری و اصحاب رسانه با دستور کار پیگیری مطالبات شورا پیرامون احداث میدان مرکزی میوه و تره‌بار و بررسی لوایح شهرداری قزوین در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

با توجه به اینکه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در پنجشنبه قبل فقط خبرنگاران لوح تقدیر دریافت کردند و قرار شد که این خبرنگاران هدیه خود را به صورت حضوری از روابط‌ عمومی شهرداری بگیرند، 2 عضو شورای شهر قزوین نکاتی انتقادی درباره نحوه برگزاری آیین گرامیداشت روز خبرنگار شهرداری قزوین مطرح کردند.

ولی چگینی، رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، مالی و سرمایه‌گذاری شورای شهر قزوین در بخش نخست این جلسه با اشاره به اجرای آیین گرامیداشت روز خبرنگار از سوی شهرداری در پنجشنبه هفته قبل ضمن تشکر از مدیریت روابط‌ عمومی شورا و شهرداری، اظهار داشت: روزی که موضوع تجلیل از خبرنگاران را مطرح کردم، گوشزد کردم که این برنامه ما مانند همایش تجلیل از ورزشکاران بی‌حاشیه باشد.

وی با بیان اینکه روابط‌عمومی شهرداری برای تجلیل ویژه از خبرنگارانی که بیشترین همکاری را با شورا و مدیریت شهری داشته‌اند، باید متر و معیاری مشخصی داشته باشد، اضافه کرد: در جلسه تجلیل از خبرنگاران شهرداری برخی دوستان خبرنگار نبودند، ولی در برنامه حضور داشتند.

چگینی ادامه داد: موضوعی که مغفول ماند، این بود که ای کاش هدیه خبرنگاران همان روز آماده و اهدا می‌شد. اگر این اتفاق می‌افتاد،‌ شأن، شخصیت، منزلت و جایگاه خبرنگارانی که همکاری بالایی با شورا یا شهرداری داشتند، حفظ می‌شد. این‌جوری قشنگ نیست که به خبرنگار بگوییم،‌ شما فلان روز بیا و در دفتر روابط‌ عمومی هدیه بگیر. این کار قشنگ نیست، اینها برای سال‌های آتی تجربه است و اگر این‌طور که گفتم اتفاق می‌افتاد، قشنگ‌تر می‌شد.

انتقاد از نحوه انتخاب 120 خبرنگار

فاطمه اشدری، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین هم در این بخش از جلسه با بیان اینکه مدیر روابط‌ عمومی شورا با روابط‌ عمومی‌های دیگر متفاوت است و به خبرنگاری مسلط است، گفت: خبرنگار شورا هم می‌تواند در آینده جای ایشان را پر کند.

وی همچنین از نحوه انتخاب 120 خبرنگار برای تجلیل انتقاد کرد و گفت: در لیست اسامی خبرنگارانی که باید هدیه بگیرند، اسم برخی خبرنگاران اشتباهی 2 بار نوشته شده و بعضی از خبرنگاران هم که رسانه‌شان اصلاً روی پیشخوان شهر نمی‌آید. بنابراین لزومی ندارد چنین خبرنگارانی در لیست تجلیل شهرداری قرار بگیرند.

اشدری تاکید کرد: با مدیر روابط‌ عمومی شورا و شهرداری با هم‌فکری یکدیگر لیست خبرنگارانی که قرار است از آنها تجلیل شوند را مورد پالایش قرار دهند.

علی فرمانی، رئیس شورای شهر قزوین هم با بیان اینکه مدیران روابط عمومی شورا،‌ شهرداری و کمیسیون فرهنگی لیست خبرنگاران مورد تجلیل را نهایی کنند، گفت: همین امشب این موضوع را انجام دهند و پیشنهاد خود را به شورا بیاورند. در نهایت در این بخش از جلسه اسم گرامیداشت روز خبرنگار پس از بررسی مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قزوین قرار گرفت.

چرا خبرنگاران در روز تجلیل هدیه نگرفتند؟

انتظاری، مدیر روابط‌عمومی شهرداری قزوین هم با بیان اینکه هدیه‌ها به برنامه نرسیدند، گفت: اگر قرار باشد هدیه‌ای به خبرنگاران بدهیم، باید اسناد مالی را امضا کنیم و اگر قرار بود در کنار دادن لوح به خبرنگاران این اسناد امضا شود، نظم برنامه تجلیل به هم می‌خورد. روابط‌ عمومی شورا از خبرنگارانی که همیشه در صحن حضور دارند، آماری دارند که تقسیم‌بندی آن با خود اعضای شوراست.

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین هم ضمن تصدیق صحبت‌های انتظاری گفت: دوستان گفتند که برنامه را به جای پنجشنبه دوشنبه بگیریم و من گفتم از روز خبرنگار عبور می‌کنیم.

وی افزود: البته تجلیل از خبرنگاران نیاز به لایحه شهرداری نداشته، چون جزو برنامه‌های فرهنگی شهرداری است و در روکش برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری بوده و جزو لایحه‌های بالای 500 میلیون تومان آمده است.

تصویب احداث میدان میوه و تره‌بار در کارگروه زیربنایی

در ادامه جلسه هم شهردار قزوین در جلسه حضور پیدا کرد تا درباره 3 موضوع احداث میدان میوه و تره‌بار پاسخگوی اعضای شورا باشد. مهدی صباغی، شهردار قزوین در این بخش از جلسه گفت: با توجه به نقطه‌نظرات اعضای اتحادیه میوه و تره‌بار و اعضای شورای شهر قزوین به 27 نکته ریز و درشت درباره طرح میدان میوه‌وتره‌بار مرکزی رسیدیم که این نکات را به مشاور پروژه ارائه دادیم.

وی از تصویب طرح میدان میوه‌وتره‌بار در کارگروه زیربنایی استانداری قزوین خبر داد و افزود: در کمیسیون تبصره یک ماده یک با تغییرکاربری زمین این میدان موافقت شده و پرونده آن به کمیسیون ماده 5 رفته و در نهایت کارگروه زیربنایی استانداری هم با طرح احداث میدان میوه و تره‌بار در زمین جانمایی‌شده موافقت کرده است.

شهردار قزوین با بیان اینکه استاندار از طرح میدان میوه‌ و تره‌بار حمایت کرده است، ادامه داد: با توجه به اینکه میدان میوه‌وتره‌بار 5 گروه هدف دارد و این میدان در 2 فاز ساخته می‌شود. فاز نخست این طرح ساخت 125 حجره توزیع عمده میوه و تره‌بار است و در فاز دوم این طرح 250 حجره توزیع میوه و تره‌بار ساخته می‌شود.

فرمانی، رئیس شورای شهر قزوین هم با این سؤال که این طرح در چه مرحله‌ای از کار قرار دارد؟، گفت: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های شورای ششم شهر قزوین جابه‌جایی میدان میوه‌وتره‌بار است، به ما بگویید در 2 ماه آینده در چه مرحله‌ای از فاز اجرایی میدان تره‌بار می‌خواهیم قرار بگیریم؟

صباغی، شهردار قزوین در پاسخ به سؤال فرمانی بیان کرد: هم کاربران، مجریان و هم سیاست‌گذاران استانی موافق هستند که این میدان ساخته شود و هیئت‌ امنای میدان میوه‌ و تره‌بار برای اجرای این طرح لحظه‌شماری می‌کنند که در زمینی به وسعت 109 هکتار اجرایی می‌شود که تاکنون 76 هکتار از زمین مورد نیاز را تهیه کردیم.

فرج‌الله فصیحی رامندی با بیان اینکه در حال حاضر در فاز نخست اجرای طرح میدان میوه و تره‌بار هستیم، از شهردار قزوین سؤال کرد که طراحی نهایی فاز یک میدان میوه و تره‌بار و نقشه اجرایی آن کی آماده می‌شود؟

محسن حق‌شناس، نایب‌رئیس شورای شهر قزوین هم در این ارتباط بیان کرد: عملا آن چیزی که از فرمایشات آقای شهردار دریافت کردیم، نشان می‌دهد هنوز وارد فاز عملیاتی پروژه میدان میوه‌ و تره‌بار نشدیم و با اینکه 5 ماه از سال گذشته، هنوز دنبال مجوزات، تجمیع زمین و مواردی از این دست هستیم.

پیشنهاد عضو شورا برای ساخت مشارکتی میدان میوه و تره‌بار مرکزی

اشدری عضو شورای شهر قزوین هم با ذکر اینکه سوابق میدان تره‌بار بارها دیدیم که کارها عملیاتی شده و متاسفانه نتیجه‌ای نداشته است، گفت: برای اینکه شهردار قزوین تجربه گذشته دیگران را دوباره مرتکب نشود و شهرداری و شهر آسیب نخورد، پیشنهاد می‌کنم با همه حجر‌ه‌داران میدان میوه و تره‌بار فعلی جلسه گذاشته و نظر همه آنها را بگیرید.

وی اضافه کرد: به نظر آنها احترام بگذاریم و به اسم از آنها پیشنهادشان را بگیریم و بعد به امضا برسانند و برای ساخت میدان مرکزی میوه و تره‌بار جدید به این حجره‌داران پیشنهاد مشارکت دهید و هر کدامشان به مقداری که دوست دارند، سهام بخرند و وقتی که سهام بخرند، تصمیمات شهرداری عملیاتی‌تر خواهد بود، چون خود حجره‌داران سرمایه‌گذاری و سهام‌داری می‌کنند.

اشدری ادامه داد: با این روش شهرداری به نتایج بهتری خواهد رسید و در اجرایی کردن آن دلواپسی‌های شهردار قزوین کنار گذاشته می‌شود.

شهرداری زمان‌بندی ساخت میدان میوه و تره‌بار را اعلام کند

فرمانی رئیس شورا هم با بیان اینکه برای ما مدیریت زمان در اجرای پروژه‌های شهری خیلی‌مهم است، گفت: با توجه به اینکه برج 5 تمام شده و عملا 6 ماه از سال بودجه‌ای ما گذاشت، ولی هنوز در طرح میدان میوه و تره‌بار اتفاق محسوس و ملموسی را شاهد نیستیم. شهردار محترم پیگیری‌های جدی در این حوزه داشته باشند.

وی پیشنهاد کرد کارگروه استانی اجرای طرح میدان میوه‌ و تره‌بار تشکیل شود و شهردار باید زمان تشکیل این کارگروه را اعلام کند و زمان‌بندی برای آغاز ساخت‌وساز را اعلام کند.

کلنگ‌زنی میدان میوه‌وتره‌بار در انتهای شهریور شدنی نیست

شهردار قزوین هم زمان کلنگ‌زنی پروژه را 31 شهریورماه اعلام کرد که مورد نقد حق‌شناس نایب‌رئیس شورای شهر قرار گرفت. حق‌شناس تصریح کرد: تا حالا 4 بار در روکش بودجه این پروژه را با حضور مدیران شهرداری بررسی کردیم و ما هستیم که منتظر شهرداری قزوین هستیم. شهرداری می‌گوید 31 شهریور آغاز اجرای پروژه است که به نظر بنده نشدنی است و البته خدا نکند بشود.

نایب‌رئیس شورا افزود: الآن اصلا معلوم نیست که نحوه اجرای فاز یک پروژه چگونه است و یا اینکه شهردار می‌خواهد از بودجه طرح را اجرا کرده و یا مشارکتی میدان تره‌بار را احداث کند، معلوم نیست. اینها خیلی‌کار دارد و تا روز کلنگ‌زنی کارهای زیادی داریم. می‌توانید لایحه‌اش را بنویسید و 10 راهکار برایش بگذارید تا یکی 2 راهکار اجرایی شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1441278

مهمترین اخبار ایران و جهان: