نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 07:31

مقتضیات پدآفند غیرعامل در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: مقتضیات پدآفند غیرعامل به عنوان یک ضرورت در جامعه به یک فرهنگ مبدل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اکبر محمدی صبح امروز در جلسه مشترک قرارگاه پدافند سایبری و کارگروه تخصصی الکترونیک و سایبری شورای پدآفند غیرعامل کردستان با بیان اینکه آموزش به عنوان یکی از ارکان اصلی در مقوله پدآفند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: در کنار رعایت موارد حفاظتی و امنیتی،  آموزش کارکنان و عموم مردم در راستای پیشگیری از حملات سایبری احتمالی و کاهش آسیب‌پذیری عمومی می‌تواند از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کند و هزینه دفع حملات سایبری را کاهش دهد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به ضرورت توجه به اهمیت پدآفندغیرعامل به عنوان یک نیاز حیاتی کشور خواستار توجه به مقتضیات پدآفند غیرعامل به عنوان یک فرهنگ سازمانی از طریق آموزش شد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیرعامل و لزوم توجه ویژه مدیران به زیرساخت‌ها، تهدیدات سایبری، زیستی و مردم‌محور، خواستار خروجی منتج به نتیجه جلسات کارگروه‌های ذیل شورای پدافند غیرعامل و اهتمام بیشتر اعضای این کارگروه‌ها نسبت به اجرای مصوبات شد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال‌جاری و لزوم ایجاد و ارتقاء زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این دوره از انتخابات در نهایت صحت و سلامت، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط مکلفند در راستای اجرای وظایف ذاتی و اجتماعی خود در راستای برگزاری انتخاباتی هرچه باشکوه‌تر و در نهایت صحت و سلامت و شفافیت همت گمارده و تلاش نمایند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم کنترل و نظارت بر فضای مجازی با توجه به استفاده روبه افزایش جوانان از این فضا بیان داشت: با توجه به مخاطرات پیش روی جوانان در استفاده از فضای مجازی لازم است متولیان امر با جدیت بیشتر نسبت به رصد تمامی تهدیدات اجتماعی در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام نمایند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1440978

مهمترین اخبار ایران و جهان: