نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 15:47

شناسایی 6 نفر از عاملان پشتیبانی کننده حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)

فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری 6 نفر از عاملان مرتبط با حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: ساعت ۱۹ روز گذشته (22 مردادماه) در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر شاه چراغ (ع)، بلافاصله اقدامات اطلاعاتی جهت خنثی سازی سایر مرتبطین حادثه در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: جامعه اطلاعاتی استان متشکل از فراجا، واجا و سپاه پاسداران تحقیقات فنی و تخصصی خود را آغاز و در کمتر از 24 ساعت موفق شدند منزل اجاره‌ای عاملان اصلی مرتبط با این حادثه را شناسایی کنند.

سردار "حبیبی" با اشاره به اینکه در این خصوص 6 نفر از مرتبطین و پشتیبان کنندگان فرد تروریست در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند، گفت: کسانی که بخواهند باعث بی نظمی و اخلال در نظم و امنیت عمومی شوند برابر قانون به شدت با آنان برخورد می‌شود.

دستگیری قاتل فراری پس از 20 سال در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری فردی که به اتهام قتل از سال 1381 تا کنون تحت تعقیب و متواری بود، خبر داد. 

سرهنگ کاووس حبیبی در تشریح جزئیات دقیق این خبر بیان کرد: در پی اخذ یک فقره نیابت قضایی از دادگاه کیفری شهرستان اهواز مبنی بر دستگیری قاتلی که به اتهام قتل از سال 1381 تا کنون تحت تعقیب و متواری می‌باشد، پیگیری موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی، اطلاعاتی و تحقیقات میدانی مشخص شد قاتل فراری پس از اینکه در سال 1381 در شهر اهواز مرتکب قتل شده است به استان فارس فرار کرده و با تغییر هویت خود اکنون در یکی از باغات اطراف شهر شیراز سکونت دارد که موقعیت جغرافیایی و راه‌های ورودی و خروجی باغ به طور دقیق مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ  "حبیبی" بیان داشت: کارآگاهان با هوشیاری کامل مخفیگاه متهم را زیر نظر قرار داده و پس از اینکه وی در انتهای شب با یک خودرو وارد محل مورد نظر شد، سه تیم عملیاتی پس از محاصره باغ در یک عملیات ضربتی قاتل فراری را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی گردید و هویت خود را به درستی بیان نمی‌کرد و  پس از انتقال به پلیس آگاهی هویت اصلی قاتل از طریق اداره تشخیص هویت احراز و پس از تکمیل پرونده متهم به مرجع قضایی معرفی و با قرار قانونی لازم روانه زندان شد.

گفتنی است قاتل 44 ساله به دلیل اختلافات طایفه‌ای با سلاح گرم در سال 88 مقتول (مذکر) را به قتل رسانده و با تغییر دادن هویت، تا کنون خود را از دید پلیس مخفی کرده بود.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442134

مهمترین اخبار ایران و جهان: