نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 11:29

آتش سوزی در ۱۰ هکتار از اراضی طبیعی طارمات سلطانیه مهار شد

زنجان-مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: ۱۰ هکتار از اراضی طبیعی منطقه طارمات سلطانیه طعمه حریق شده بود که با تلاش نیروهای منابع طبیعی و هلال احمر مهار شد.

عباس بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه آتش‌سوزی منطقه طارمات سلطانیه با تلاش عوامل جمعیت هلال‌احمر و منابع‌طبیعی مهار شد، اظهار کرد: باوجود مهار آتش بعد از تلاش چهار ساعته عوامل، متاسفانه ۱۰ هکتار از اراضی طبیعی این منطقه طعمه حریق شد.

وی با یادآوری اینکه حادثه مذکور بعد از ظهر روز گذشته (۲۲ مردادماه) رخ داد، خاطرنشان کرد: در اطفای حریق این منطقه، شاهد تعامل و همکاری و نیز استمداد خوب عوامل جمعیت هلال‌احمر و منابع‌طبیعی بودیم، به طوری که تیم‌های ۱۲ نفره از نیروهای عملیاتی به همراه خودرو در این محل حضور داشتند.

بابایی با اشاره به اینکه از هم‌وطنان انتظار داریم به هنگام مراجعه به دل طبیعت حتماً نکات ایمنی را رعایت کنند، افزود: در ماه‌های گرم سال که احتمال آتش‌سوزی مراتع و اراضی طبیعی بیشتر است، انتظار داریم از ریختن زباله به ویژه شیشه در این مراتع که می‌تواند همانند ذره‌بین عمل کرده و باعث آتش‌سوزی شود، خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با تاکید بر اینکه هم‌وطنان حتی‌المقدور از روشن کردن آتش در اراضی طبیعی خودداری و در صورت روش کردن آن و به هنگام ترک محل، به طور کامل آتش را خاموش کنند، عنوان کرد: شماره ۱۱۲ ندای امداد در هر ساعتی آماده پاسخ‌گویی به سوانح و حوادثی از این قبیل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441334

مهمترین اخبار ایران و جهان: