نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 19:45

محکومیت شدید قطع آب شهر حسکه از سوی سوریه

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای، قطع آب آشامیدنی شهر حسکه و مناطق اطراف آن از سوی اشغالگران و مزدوران آنان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای تداوم قطع آب آشامیدنی بیش از ۲ میلیون سوری را به شدت محکوم کرد و این اقدام را به مثابه جنایت جنگی، جنایت ضد بشریت و تهدیدی خطرناک برای بهداشت عمومی در سایه افزایش دمای بی‌سابقه در این منطقه دانست.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: مردم ما همچنان در شهر حسکه و مناطق پیرامون آن، بین سندان اشغالگران ترکیه و مزدوران تروریست آن از یک سو و چکش اشغالگران آمریکایی و گروه‌های جدایی‌طلب وابسته به آن از سوی دیگر، گرفتار شده‌اند. همان‌هایی که همچنان مردم ما را در حسکه، مناطق اطراف آن و مناطق مسکونی در امتداد خطوط آب‌رسانی حدفاصل ایستگاه پمپاژ آب علوک و بخش‌هایی از حومه شرقی حسکه، از دسترسی به آب آشامیدنی محروم نموده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سوریه خواستار اقدام فوری و کارآمد سازمان ملل متحد جهت پایان‌دادن به نقض شدید قوانین، پیمان‌ها و عرف بین‌الملل، تضمین تداوم آب‌رسانی به این منطقه و فراهم‌نمودن امکان دسترسی تیم‌های فنی سازمان آب‌وفاضلاب سوریه و سازمان‌های بین‌المللی به ایستگاه پمپاژ آب علوک است.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود بر لزوم پایان‌یافتن حضور غیرقانونی نظامیان آمریکا و ترکیه در اراضی سوریه تأکید کرد و افزود: بازگشت تسلط حکومت سوریه بر این مناطق و ازسرگیری فعالیت نهادهای دولتی در شمال، شمال‌شرق و شمال‌غرب سوریه تنها راه پایان‌دادن به رنج‌های مردم سوریه، بازگشت ثبات و بهبود اوضاع انسانی و معیشتی در این مناطق است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1373534

مهمترین اخبار ایران و جهان: