نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 22:19

جو ملتهب در کنیا و درگیری پلیس با معترضان

در ادامه تظاهرات در کنیا در اعتراض به هزینه‌های بالای زندگی و افزایش مالیات معترضان با پرتاب سنگ با پلیس درگیر شدند و پلیس نیز به سوی آنها گاز اشک آور پرتاب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها روز چهارشنبه از ادامه جو ملتهب در کنیا و درگیری پلیس ضد شورش با مردم خبر دادند. این درگیری‌ها در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی ایجاد شده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «فرانس-24» خودروهای  آب‌پاش و ده‌ها پلیس ضد شورش در شهر «نایروبی» در حالی در پایتخت کنیا مستقر شدند که معترضان لاستیک‌ها را آتش زده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. این سومین روز از درگیری‌ها در این کشور آفریقایی  است.

بر اساس این گزارش، مدارس در نایروبی و شهر بندری «مومباسا» سومین شهر بزرگ کنیا تعطیل شدند. بسیاری از مشاغل در مرکز نایروبی بسته بودند و  پلیس پست‌های بازرسی را در مسیر‌های  منتهی به اقامتگاه «ویلیام روتو»، رئیس جمهور کنیا ایجاد کرد.

 

شبکه تلویزیونی تحت کنترل حزب مخالف «آزیمیو» به رهبری «رایلا اودینگا» در توییتی اعلام کرد که سخنگوی وی دستگیر شده است.

دولت  اعلام کرده که مالیات بر سوخت و مسکن، که انتظار می‌رود سالانه ۱.۴ میلیارد دلار جمع آوری کند، برای کمک بازپرداخت بدهی‌های رو به رشد و تامین بودجه طرح‌های ایجاد شغل مورد نیاز است.

 

یکی از معترضان گفت: «دولت با رفتار وحشیانه علیه ما، قانون اساسی را نقض می‌کند در حالی که ما تلاش می‌کنیم همان قانون اساسی را از طریق اعتراضات مسالمت آمیز حفظ کنیم.»

در دو دور تظاهرات گذشته در کنیا در اوایل ماه جاری، با پرتاب گاز اشک آور و در برخی موارد گلوله‌های  واقعی به سوی جمعیت، دستکم ۱۵ نفر کشته و صدها نفر دستگیر شدند.

گروه‌های حقوق مدنی از روتو و اودینگا خواسته‌اند تا اختلافات خود را از طریق گفت‌وگو حل و اعتراضات را لغو کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374078

مهمترین اخبار ایران و جهان: