نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 09:12

مشکل آب شهر مالوجه و روستای قزلجه کند رفع شد

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: 2 پروژه تامین آب شهر قروه از طریق چاه دیوزند با اعتبار 50 میلیارد ریال و آبرسانی به شهر مالوجه و روستاهای طوغان و قزلجه کند با اعتبار 100 میلیارد ریال در شهرستان قروه اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یکم تیرماه 1400 در قالب گزارشی با عنوان«بحران خشکسالی در کردستان/ چالش جدی آب‌های آلوده به آرسنیک» از درد بی‌آبی مردمان روستاهای قزلجگند و روستای مالوجه که بعد از اطلاع رسانی‌های فارس به شهر ارتقا پیدا کرد، گفتیم.

آب روستای قزلجه‌کند و خیلی روستاهای دیگر و شهر مالوجه قروه آلوده به آرسنیک است، سال‌ها وعده و وعید برای رفع مشکل آب آشامیدنی، اما هرگز رنگ عمل به خود نگرفته است این را مردم این آبادی گفتند و از فارس خواستند صدایشان را به گوش مسوولان برساند.

گزارشی که بالاخره نتیجه داد و امروز محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از رفع مشکل آب در این روستاها خبر داد و اظهار کرد: پروژه آبرسانی به شهر مالوجه و روستاهای طوغان و قزلجه‌کند با هدف تامین پایدار آب شرب، شامل 15 کیلومتر خط انتقال پلی اتیلن، مخزن بتنی 1000 مترمکعبی و 2 حلقه چاه انجام شد.

وی افزود: این پروژه با اعتبار 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح محرومیت‌زدایی اجرا شده است.

فرهاد خاطرنشان کرد: همچنین پروژه تامین آب شهر قروه از چاه دیوزند و احداث ساختمان سرچاهی با هدف آبرسانی به شهر قروه و بهره‌مندی 12 هزار نفر از آب شرب با ظرفیت 30 لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: تامین اعتبار این پروژه از محل طرح ملی تنش و طرح استانی آبرسانی تک روستایی به شهرستان قروه با اعتبار 50 میلیارد ریال اجرا و در آن 1.5 کیلومتر خط انتقال و یک حلقه چاه با آبدهی 30 لیتر بر ثانیه با نصب پمپ و شیرآلات و برق رسانی اجرا شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1417478

مهمترین اخبار ایران و جهان: