نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 02:10

سیاسی کاری مانع از افشای پشت پرده حقایق انفجار بندر بیروت است

در سومین سالروز انفجار مهیب در بندر بیروت، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان بر عدم سیاسی کاری در پرونده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارم آگوست ۲۰۲۰، انفجار ویرانگری در بندر بیروت، رخ داد. در پی این انفجار مهیب حداقل ۲۰۰ نفر کشته، بیش از ۶۵۰۰ نفر زخمی و ۳۰۰ هزار نفر بی‌خانمان شدند. شدت انفجار به قدری بود که قدرت تخریبش را معادل ۱.۲ کیلو تن تی‌ان‌تی تخمین می‌زنند.

وبگاه خبری المنار لبنان در گزارشی در سومین سالروز انفجار ویرانگر بندر بیروت نوشت: طبق بررسی‌های انجام گرفته به بیش از ۸۵ هزار واحد ساختمانی در انفجار عظیم بندر بیروت آسیب وارد شده است. برآوردهای بانک جهانی، میزان خسارات این انفجار را ۴.۶ میلیارد دلار تخمین زد.

در همین ارتباط، شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در این‌باره اظهار داشت: مهم‌ترین مشکلی که پرونده انفجار بندر بیروت با آن مواجه شد، بهره‌برداری از خون قربانیان، بهره‌برداری سیاسی، گمراه کردن و تباه کردن حقیقت در هزارتوهای سیاسی کاری بود.

وی تاکید کرد: خارج کردن این پرونده از سیاسی‌کاری اولین گام در راه روشن شدن حقیقت، تعیین مسئولیت‌ها، مجازات مقصران و عاملان و جبران خسارت قربانیان و خانواده‌های آنها است.

شیخ دعموش گفت: تمام سر و صداهای رسانه‌ای و سیاسی که امروز هم آنها را می‌شنویم و حزب‌الله و مقاومت را به دست داشتن در این موضوع متهم می‌کنند، برای گمراه کردن افکار عمومی است.

وی همچنین تاکید کرد: حزب‌الله مانند همه لبنانی‌ها مشتاق دانستن حقیقت در پرونده انفجار بندر بیروت بوده و معتقد است که ادامه سیاسی کاری در این پرونده خیانت ملی و جنایتی دیگر علیه قربانیان و خانواده‌هایشان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426034

مهمترین اخبار ایران و جهان: