نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 22:56

نیمی از سهم زکات خراسان رضوی در ۴ ماهه ابتدای امسال محقق شد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به اینکه سهم این استان در سال‌جاری برای جمع آوری زکات ٢٠١ میلیارد تومان است، گفت: خوشبختانه تنها در ۴ ماهه ابتدای امسال با جمع آوری ١١١ میلیارد تومان بیش از نیمی از تعهد خراسان رضوی محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، رضا سلم آبادی امشب در اولین جشنواره علمی، ترویجی و تکریم زکات خراسان رضوی که به میزبانی روستای زنده جان از توابع بخش مرکزی کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه منطقه شرق کشور متأثر از خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی و به تبع آن افت منابع آب زیرزمینی شده است و منجر به پایین آمدن درآمد کشاورزان شده است، اما در بحث جمع آوری زکات شاهد افزایش بودیم.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه سهم این استان در سال گذشته جمع آوری ١۵۴ میلیارد تومان زکات بود، بیان کرد: باوجود بحران آب و قطعی برق صنایع و چاه های کشاورزی سال گذشته ١۶٠ میلیارد تومان زکات در خراسان رضوی جمع آوری شد که این مهم بیانگر دینداری و معتقد بودن مردم نسبت به این فریضه الهی است.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز دبیرخانه ستاد زکات کشور جمع آوری ٢٠١ میلیارد تومان سهم خراسان رضوی اعلام کرده است، اظهار کرد: در چهارماهه ابتدای سال با جمع آوری ١١١ میلیارد تومان بیش از نیمی از سهمیه ابلاغی به استان محقق شده است.

 سلم آبادی با اشاره به افزایش ١٣۵ درصدی اطعام حسینی ویژه خانواده های نیازمند در خراسان رضوی به تاسی از امام مهربانی ها، یادآور شد: اگرچه طی سالیان گذشته ١٣٢ هزار حامی سرپرستی ایتام را بر عهده گرفتند، اما از ابتدای سال‌جاری با ٢٠هزار حامی جدید تعداد حامیان ایتام در خراسان رضوی به ١۵٢ هزار حامی رسیده است.

  مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی همچنین در خصوص کمک‌های نقدی حامیان به ایتام تصریح کرد: سال گذشته خراسان رضوی با ١٩٢ میلیارد تومان کمک نقدی حامیان ایتام رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.  

در پایان این مراسم که به همت شرکت زنجیره تولید پیشرو صالح کاشمر در حسینیه ابوالفضلی روستای زنده جان برگزار شد از ٢٠ مؤدی زکات روستاهای بخش مرکزی و فرحدشت کاشمر تجلیل شد.

پایان پیام/ ٧٠٠۴٢

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434878

مهمترین اخبار ایران و جهان: