نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 17:32

اصحاب رسانه در جهت دهی به اقدامات مدیران نقش تاثیر گذاری دارند

ارومیه - رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: اصحاب رسانه در ارتقای سطح دانش و آگاهی های جامعه و ایجاد حساسیت و حرکت و جهت دهی به اقدامات مدیران نقش بسیار پررنگ و تاثیز گذاری دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی ظهر پنجشنبه در آئین بزرگداشت روز خبرنگار در ارومیه اظهار کرد: عرصه رسانه و خبر عرصه خطیری است و امروز حکومت رکن چهارمی دارد که آن عرصه رسانه است و در نظام حاکمیتی ما جایگاه ویژه‌ای را برای امر اطلاع رسانی در حوزه چرخه اطلاعات و نظارت و پاسخگویی از کانال خبرنگاران را شاهد هستیم.

وی با اشاره به سازندگی نقدهای منصفانه گفت: نقدهای سازنده، راه گشا و توأم با انصاف می‌توانند با ارائه طریق در جهت اصلاح، تقویت و کاستن از نقاط ضعف به همه مجموعه‌ها کمک کنند.

رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد حساسیت مردم برای مشارکت در انتخابات مجلس دارند

عتباتی ادامه داد: شما ناظرین منصفی از طرف افکار عمومی هستید که باید امر مهم انصاف و عدالت را در نقدها مورد توجه قرار دهید و همه جانبه نگر باشید و سعی کنید نقاط قوت را خصوصاً زمانی که جامعه نیاز به روحیه حرکت، پویایی و امید آفرینی دارد را مد نظر قرار دهید.

رئیس شورای قضائی آذربایجان غربی با اشاره به امر مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری و نقش رسانه در ایجاد حساسیت در بین مردم برای شرکت در این واقعه مهم و انتخاب اصلح را با توجه به شرایط و نیازهای جامعه را مورد تاکید قرار داد.

عتباتی ضمن تاکید بر اهمیت روایت اول و حمایت دستگاه قضائی استان از اقدامات قانونمند، از اصحاب رسانه خواست در مقام نوشتن همه مبانی قانونی و اعتقادی را رعایت کنند و حرکت قانونمند، عادلانه و منصفانه را توأم با رعایت مسائل شرعی و اخلاقی را در دستور کار خود قرار دهند و به موازات کار اطلاع رسانی در حوزه آگاهی بخشی هم تلاش کنند.

افتتاح واحد صلح یاری خانه مطبوعات آذربایجان غربی

در حاشیه این مراسم واحد صلح یاری ویژه مطبوعات آذربایجان غربی توسط عتباتی رئیس کل دادگستری استان و با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و اصحاب رسانه در محل خانه مطبوعات استان افتتاح شد.

عتباتی در آئین افتتاح این واحد صلح یاری با تبریک روز خبرنگار گفت: این واحد صلح یاری به همت دادگستری کل استان، شوراهای حل اختلاف، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان برای حل و فصل مسائل و مشکلات حوزه مطبوعات و حوزه اطلاع رسانی در بادی امر از طریق صلح و سازش و حل اختلاف به صورت مسالمت آمیز افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: ابلاغ صلح یاران خانه مطبوعات استان صادر گردیده است که تقدیم خواهد شد تا این واحد صلح یاری به صورت رسمی کار خود را آغاز کند ولی امیدوارم انشاءا… شاهد هیچ‌گونه مشکلی در حوزه امر اطلاع رسانی و اقدامات خبرنگاران نباشیم و اگر مشکلی نیز پیش آمد با همت صلح یاران خانه مطبوعات با سازش ختم به خیر شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435878

مهمترین اخبار ایران و جهان: