نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 09:23

ناکامی هندبال ایران در رسیدن به یک چهارم نهایی چگونه رقم خورد؟

تیم هندبال نوجوانان ایران با قبول شکست برابر نایب قهرمان جهان از صعود به مرحله یک چهارم بازماند تا در ادامه رقابتها به مصاف تیم برزیل برود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی هندبال نوجوانان پسر ایران که بعد از ۱۳ سال با کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد، سه‌شنبه شب ۱۷ مرداد آخرین مسابقه خود در مرحله یک هشتم نهایی را برابر تیم آلمان نایب قهرمان دوره قبل رقابت های جهانی واگذار کرد تا از صعود به جمع هشت تیم برتر باز بماند.

این دیدار مهم و سرنوشت ساز با نتیجه ۲۵ به ۳۲ به سود آلمان به پایان رسید. ایران که با قرار گرفتن در رتبه دوم گروه خود در مرحله مقدماتی جواز حضور در بین ۱۶ تیم را برای اولین بارکسب کرده بود، با دو امتیاز از برد برابر تیم جزایر فارو به مصاف دو تیم عربستان و آلمان رفت.

شاگردان رحیمی زاده بازی برده به تیم عربستان را به نتیجه ۲۹ بر ۲۶ واگذار کردند تا صعودشان به مرحله یک چهارم وارد یک معادله پیچیده شود.

تیم عربستان در مرحله گروهی آلمان را برده بود و از آن سو جزایر فارو تیم آلمان را در اولین مسابقه دور دوم شکست داده بود. با این امتیازات صعود ایران به دور بعد منوط به برتری برابر آلمان و نتیجه بازی دوم گروه بود که با قبول شکست برابر این تیم این هدف محقق نشد.

اما نکته جالب این گروه در این بود که جزایر فارویی که به ایران باخته بود موفق شد دومین مسابقه خود را هم برابر عربستان با نتیجه ۲۳-۴۱ پیروز شود و با این نتیجه تیم های جزایر فارو و آلمان به دور یک چهارم نهایی صعود کردند و عربستان و ایران نیز باید برای کسب رده های نهم تا شانزدهم با تیم های سوم و چهارم گروه دوم دیدار کنند.

رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی مسابقات هندبال قهرمانی جهان به پایان رسید تا تکلیف ۸ تیم برتر یک چهارم نهایی مشخص و ۸ تیم دیگر نیز برای رده های نهم تا شانزدهم تلاش کنند.

تیم های جزایر فارو، آلمان، مصر، اسپانیا، کرواسی، پرتغال، دانمارک و نروژ به جمع ۸ تیم برتر رسیدند و تیم های ایران، عربستان، جمهوری چک، برزیل، مجارستان، اسلوونی، مقدونیه شمالی و اتریش برای کسب رده های نهم تا شانزدهم تلاش خواهند کرد.

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران که با دو شکست در رده چهارم گروه چهار ایستاد، باید با تیم چهارم گروه دو که برزیل است، دیدار کند.

سپس در صورت برد مقابل برزیل در دیدار پلی آف با برنده بازی اسلوونی و اتریش برای کسب رتبه سیزدهم یا چهاردهم و در صورت باخت به برزیل برای کسب رده پانزدهم یا شانزدهم به مصاف بازنده دیدار اسلوونی و اتریش خواهد رفت.

دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان از ۱۱ مرداد به میزبانی کرواسی آغاز شده و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433178

مهمترین اخبار ایران و جهان: