نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 16:23

بیشترین تخلف مشاوران املاک در استان قزوین مربوط به کدام شهرستان است؟

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: شهرستان تاکستان بیشترین تخلف را در حوزه مشاوران املاک داشته و ۱۴ فقره عدم صدور فاکتور در این شهرستان شناسایی و به دستگاه های نظارتی ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عزیز الله افضلی ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار و امنیت غذایی استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه نظارت بر مشاوران املاک، اظهار کرد: با توجه به دستور دادستان عمومی و انقلاب و استاندار قزوین، ۲۹ فقره گشت مشترک میان دستگاه های متولی امر در این حوزه صورت گرفته که منجر به بازرسی از ۴۳۰ واحد مشاور املاک شده است.

وی از تخلف ۵۹ فقره ای بنگاه های مشاور املاک در سطح استان خبر داد و افزود: با نظارت ها و گشت های مشترک دستگاه های متولی، ۵۹ فقره تخلف صنفی شناسایی و به دستگاه های نظارتی معرفی شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: ۲۲ فقره از تخلفات به حوزه عدم صدور فاکتور در قرارداد های خرید و اجاره املاک اختصاص یافته است‌.

افضلی ادامه داد: شهرستان تاکستان بیشترین تخلف را در حوزه املاک داشته و ۱۴ فقره تخلف عدم صدور فاکتور در این شهرستان شناسایی شده و به دستگاه های نظارتی ارسال شده است.

این مسوول بیان کرد: ۱۵ فقره از تخلفات صنفی املاک نیز به موضوا عدم رعایت مواد ۲۷ و ۲۸ قاون ثبت اسناد و املاک باز می گردد.

وی به ۴ مورد شکایت مردمی از مشاورین املاک در شهرستان البرز اشاره کرد و گفت: این شکایت های رسمی توسط مردم شهرستان البرز از واحد های مشاورین املاک متخلف ثبت و روند آن توسط اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان البرز با نظارت استان در حال پیگیری است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از پلمب ۷ واحد مشاور املاک متخلف در استان خبر داد و افزود: تمام تلاش ها بر این است که از افزایش مازاد مبلغ قرارداد اجاره جلوگیری شود.

این مسوول در پایان اظهار کرد: جلسات هفتگی کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات استان قزوین با محوریت اداره کل مسکن و شهرسازی استان قزوین برگزار می شود و با هرگونه تخلف در این حوزه برخورد خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395634

مهمترین اخبار ایران و جهان: