نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 15:54

قزوین در جایگاه نخست امنیت سرمایه گذاری در کشور قرار دارد

قزوین- استاندار قزوین گفت: طبق آمارها قزوین امن ترین استان کشور به منظور سرمایه گذاری محسوب می‌شود و گوی سبقت را از استان‌های صنعتی بزرگ کشور ربوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی علایی جلسه ستاد تنظیم بازار که ظهر یکشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: امروز در برخی حوزه‌های مسئله دار مثل توزیع مرغ که خیلی از استان‌ها کمبودهایی داشتند با کمک و همراهی تولید کنندگان و مدیریت دستگاه‌ها مشکل قابل توجهی نداشتیم و این موضوع را پشت سر گذاشتیم.

استاندار قزوین با اشاره به این موضوع که برخی استان‌ها در موضوع تولید مرغ هم کاهش جوجه ریزی داشتند گفت: ما علاوه بر اینکه تولیدمان در نقطه ثابتی بوده و علاوه بر تنگناهای موجود از جمله تأمین سویای مصرفی مرغ داران امروز بیش از میانگین کشوری تولید داریم.

وی با اشاره به حوزه نان که یکی از مواد مصرفی جدی جامعه است گفت: کیفیت و نظارت بر آن برای ما مهم است و در این زمینه به طور جدی پیگیر عملکرد اصناف و جهاد کشاورزی هستیم.

استاندار قزوین در خصوص تورم در استان قزوین توضیح داد: تورم یک شاخص کلی است و در این حوزه پیشتر آمارها از بالا بودن تورم در استان حکایت داشتند و خوشبختانه امروز ارقام کنترل شده‌اند و ما به میانگین کشوری نزدیک شده‌ایم، البته این کاهش به معنای این است که رشد قیمت‌ها در قزوین کنترل بیشتری یافته‌اند و این موضوع از تلاش مدیران اقتصادی استان حکایت دارد.

وی افزود: موضوع قابل توجه دیگر این است که قزوین موفق به کسب رتبه یک امنیت سرمایه گذاری در کشور شده است که حاصل فرهنگ اقتصادی بالای استان و همراهی خوب مردم و فعالان اقتصادی و دستگاه‌های حاکمیتی است که بنا بر اعلام مراجع، امن‌ترین استان برای سرمایه گذاری شناخته شده و نشان می‌دهد بستر توسعه سرمایه گذاری در قزوین با توجه به رقبا بستر مناسب‌تری است و یک نکته مثبت در خصوص قزوین است که باید دیده شود.

اعلایی یادآور شد: فرآیند خرید گندم در قزوین باید به طور جدی پیگیری شود و مطالبات کشاورزان از طریق منابع ملی نادیده گرفته نشود، در عین حال تفکیک گندم با کیفیت باید به دقت انجام شود تا نان و فرآورده‌های با کیفیتی به دست مردم برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395378

مهمترین اخبار ایران و جهان: