نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 09:46

«کوه اشکر » شکار ممنوع شد

مدیرکل حاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری‌های انجام شده کوه اشکر چرام به مناطق شکار ممنوع استان اضافه شد.

اسلام جاودان خرد در گفت‌وگو با تسنیم در یاسوج اظهار داشت: تاکنون 5 منطقه شکار ممنوع در استان داشتیم که با تصویب کوه اشکر از توابع شهرستان چرام و آرگهی رسمی شدن آن، مناطق شکار ممنوع به 6 منطقه رسید و البته 7 منطقه حفاظت شده و یک پارک ملی نیز تحت حفاظت محیط زیست داریم.

وی تعداد محیط بانان کهگیلویه و بویراحمد با 312 هازر هکتار عرصه تحت پوشش را 75 نفر اعلام کرد و افزود: واقعیت امر نسبت به نرم جهانی تعداد محیط بانان بسیار کم بوده که انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه تدبیری کنند زیرا واقعیت امر در برخی مواقع بویژه هنگام آتش سوزی‌ها با مشکل جدی روبه رو هستیم.

جاودان خرد ابراز کرد: شهرستان چرام تا پیش از این هیچ گونه منطقه‌ای تحت عنوان حفاظت شده یا شکار ممنوع نداشت و فعالیت محیط زیست در این شهرستان بصورت نمایندگی بود و در این راستا تلاش برای تصویب منطقه‌ای در این شهرستان بعنوان شکار ممنوع در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با تلاشی که صورت گرفت سرانجام کوه اشکر این شهرستان در تیرماه جاری در آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران (قوه قضائیه ) به منطقه شکار ممنوع تبدیل شد تا مجموع  مناطق شکار ممنوع استان از 5 به 6 منطقه افزایش یابد.

جاودان خرد تصریح کرد: براساس این آگهی، از کوه اشکر به مدت 5 سال بعنوان منطقه" شکار ممنوع" حفاظت می‌شود و پس از اتمام 5 سال طی ارزیابی کارشناسان سازمان تصمیم نهایی در خصوص تمدید یا ارتقاء آن به مناطق حفاظت شده اتخاذ خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : براساس  ماده 6 قانون حفاظت وبهسازی محیط زیست ، هرگونه شکار و تیراندازی در این منطقه ممنوع بوده و در صورت هرگونه تخلف زیست محیطی با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است تا پیش از این منطقه شکار ممنوع کوه حاتم تلرش حد فاصل شهرستان بهمئی، لنده و بهبان در خوزستان، منطقه شکار ممنوع پادنای سمیرم، منطقه شکار ممنوع ماغر در بهمئی، منطقه شکار ممنوع لار در باشت، منطقه شکار ممنوع خرم ناز در بویراحمد، 5 منطقه شکار ممنوع استان بودند که با معرفی منطقه شکار ممنوع کوه اشکر این مناطق به 6 منطقه افزایش یافت.  

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1429978

مهمترین اخبار ایران و جهان: