نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 15:08

ظرفیت نخبگان و علما برای حل چالش‌ها و مشکلات استان استفاده شود

زاهدان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید از ظرفیت طوایف، علما و روحانیون شیعه و سنی، تحصیلکردگان و نخبگان علمی برای حل چالش‌ها و مشکلات استان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شریفی ظهر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار و آغاز ثبت نام انتخابات در سطح کشور در محل سالن ولایت استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: به صورت همزمان و از صبح امروز، ثبت نام نامزدی در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با توجه به قانون جدید انتخابات و به صورت مجازی آغاز شده، اسامی ثبت نامی به دست ما می‌رسد اما پیش ما محرمانه خواهند ماند.

وی با تشریح قوانین ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: باید در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در انتخابات و توجه به چهار بخش سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت گام برداریم.

شریفی با بیان اینکه در مدت فعالیت به عنوان معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، نظام مسائل استان را احیا کردیم و بخشی از آن، مربوط به انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام نامزدی در دو انتخابات پیش رو تا ۲۲ مردادماه ادامه داد: ستادهای انتخاباتی و کمیته‌های زیر مجموعه آن در استان فعال شده‌اند، بخش اعظم فعالیت‌های ما در زمینه انتخابات، در بخش زیر ساختی بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بحث فیبر نوری و راه‌های دسترسی، دو دغدغه مهم ما در برخی از شهرستان‌ها در کنار بحث تحقق چهار اصل سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در انتخابات پیش رو است اما در تلاشیم تا با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود استان با رعایت اصل بی طرفی و امانت داری انتخابات را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تاریخ انتخابات‌های مختلف در استان بسیار پر افتخار و غرور آفرین بوده است، تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله انتخاباتی در سیستان و بلوچستان، انسجام همگانی خصوصاً در حوزه نخبگانی است.

شریفی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان مزیت‌های فراوانی از جمله تنوع قومی و جغرافیایی دارد که می‌تواند موجبات توسعه منطقه را فراهم کند.

وی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان مهم‌ترین مسئله انتخاباتی، انسجام همگانی خصوصاً در حوزه نخبگانی است، در حوزه انسجام نخبگانی وضعیت خوبی در سیستان و بلوچستان نداریم، حوزه اجتماعی و نخبگان سیاسی آن طور که باید قدرت قانونی خود را بر روی یک نکته تمرکز نمی‌کنند و خلأ داریم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان، ادامه داد: سیستان و بلوچستان استان اولویت‌ها است، باید از ظرفیت‌های بی‌نظیر استفاده و آنها را بالفعل کرد تا توسعه در استان شتاب گیرد و عقب‌ماندگی‌ها جبران شود، این مهم نیازمند انسجام نخبگانی در فهم و حل مسئله است.

وی با بیان اینکه باید از پراکنده کاری، موازی کاری و دوگانه کاری در استان جلوگیری کرد، گفت: موضوع انسجام اجتماعی در سیستان و بلوچستان اهمیت فراوانی دارد در همین راستا شاهدیم که شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معاند سعی در دو قطبی سازی در استان دارند که البته مردم این خطه در طول تاریخ مسالمت آمیز و افتخارآمیز در کنار یکدیگر زندگی کردند.

وی تصریح کرد: باید همه و خصوصاً اصحاب رسانه از ظرفیت‌های موجود برای کاهش تبعات و مشکلات موجود در استان بهره‌گیری کرد تا انسجام نخبگانی شکل گیرد، تمام تلاش و دغدغه ما این است این قدرت کانون اجتماعی مردم استان را در سطح ملی افزایش دهیم و مطالبه‌گری را نهادینه کنیم.

وی گفت: باید از ظرفیت طوایف، علما و روحانیون شیعه و سنی، تحصیلکردگان و نخبگان علمی برای حل چالش‌ها و مشکلات استان استفاده کرد.

شریفی خاطرنشان کرد: مردم سیستان و بلوچستان بصیر، فهیم و آگاه هستند باید وظیفه خدمت‌گذاری خود را در قبال آنان به نحو مطلوب انجام دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430578

مهمترین اخبار ایران و جهان: