نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 10:01

انجام بیش از ۳۴ هزار بازرسی از مشاوران املاک چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۶۳ هزار و ۹۷۰ مشاور املاک فعال در این استان وجود دارد که ۳۴ هزار و ۷۹۹ بازرسی از این واحدها صورت گرفته است.

حسینعلی مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نظارت بر روند کار مشاوران املاک انجام می‌شود و در ادامه سخت‌تر و دقیق‌تر خواهد بود.

وی افزود: از مشاوران املاک درخواست دارم تا ضوابط و مقررات را رعایت کنند در غیر این صورت برای متخلفان ثبت تخلف و اعمال قانون می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت قراردادها در سامانه پنجره واحد خدمات دولت، ادامه داد: در حال حاضر افراد بعد از انعقاد قرارداد اجاره، می‌توانند آن را به صورت رایگان در سامانه ثبت کنند.

مقصودی عنوان کرد: اگر قرارداد اجاره بین موجر و مستأجر در سامانه خدمات دولت ثبت نشود، تخلف بوده و به عنوان فرار مالیاتی لحاظ و مشمول جریمه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین همه قراردادهای اجاره چه در بخش مسکونی، چه تجاری و اداری و… باید در سامانه دولت ثبت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: قرار شد قرارداد اجاره در پنجره واحد خدمات دولت در زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ثبت شود، مردم خود می‌توانند قراردادی که برای اجاره منعقد کردند را در این سامانه ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

مقصودی با اشاره به عملکرد بازرسی‌های انجام شده از مشاورین املاک در سطح چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: ۱۶۳ هزار و ۹۷۰ مشاور املاک فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ۳۴ هزار و ۷۹۹ بازرسی از این واحدها صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: طی بازرسی‌های صورت گرفته ۲ هزار و ۶۷۴ مشاور املاک پلمپ و واحدهای متخلف ۹۴ میلیون و ۹۱۹ هزار تومان جریمه شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420934

مهمترین اخبار ایران و جهان: