نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 15:00

هزار و صدمین روستای محروم کشور هم آبرسانی شد

بهره‌برداری از آبرسانی به یک هزار و صدمین روستای محروم کشور در قالب طرح بسیج آبرسانی امروز با حضور رئیس سازمان بسیج انجام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز تفاهم‌نامه جامع همکاری بین کمیته امام خمینی(ره) و سازمان بسیج مستضعفین در محل سازمان بسیج امضا شد. 

محورهای تفاهم‌نامه که به امضای سردار غلامرضا سلیمانی رئیس بسیج و مرتضی بختیاری رئیس کمیته امام خمینی(ره) رسید، شامل توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌‌زایی، نهضت کمک‌های مومنانه و معیشتی و مشارکت‌های مردمی، بهداشت و درمان، مسکن مددجویی، محرومیت‌زدایی مردم‌پایه و دانش‌بنیان از جمله این موارد است.

همچنین در برنامه دوم این مراسم بهره‌برداری از آبرسانی به یک هزار و صدمین روستای محروم کشور در قالب بسیج آبرسانی انجام شد که بر اساس این طرح بیش از 4000 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب به روستاهای کشور انجام شد. همچنین بیش از 100 هزار مترمکعب احداث مخزن ذخیره آب و حفر بیش از 120 حلقه چاه و احداث بیش از 70 ایستگاه پمپاژ آب در این برنامه انجام شد.

در این برنامه همچنین روسای سپاه‌های استان فارس، خراسان شمالی، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد گزارشاتی از مراحل اجرایی آبرسانی به روستاها ارائه کردند.

در این گزارش‌ها تأکید شد که عملیات آبرسانی تاکنون به 1700 روستا در کشور انجام شده و هزینه آبرسانی توسط بسیج با یک سوم هزینه نسبت به پروژه‌های مشابه انجام می‌شود.

همچنین در این مراسم از 4000 کیلومتر خط انتقال بهره‌برداری شده و 3500 گروه جهادی در سراسر کشور در این طرح مشارکت کردند.

سردار سلیمانی گفت: این طرح همچنان ادامه دارد و 11 هزار روستا در کشور دارای تنش آبی هستند که امیدواریم این پروژه‌ها به موقع به اتمام برسد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420134

مهمترین اخبار ایران و جهان: