نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 12:57

معاون سیاسی استاندار خراسان‌شمالی: عملیات روانی دشمن برحول محور روحانیت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی گفت: طی جریان اغتشاشات، عملیات روانی بر حول محور روحانیت بوده، زیرا این گروه نقش اساسی در کشور دارند و در مسائل مختلف می‌تواند نقش ایفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسن ناهیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: عاشورا باعث تبیین اسلام شد و نهضت انقلاب حضرت امام (ره) در واقع عاشورا را در عصر فعلی تبیین کرد.

وی با اشاره به اینکه اهمیت هر قشر بستگی به نقشی دارد که ایفا می‌کند، افزود: موضوع روحانیت در بحث حفظ اسلام در قبل از انقلاب نقش اساسی داشته است و بعد از پیروزی انقلاب نیز نقش محوری و در تداوم انقلاب رسالت سنگین‌تری برعهده دارد.

این مقام مسئول با تأکید بر این موضوع که روحانیت به‌عنوان حلقه وصل بین مردم و دین است، بیان داشت: گفتنی است که این حلقه به هر میزان که به‌خوبی درک شود، در حفظ دین‌مداری مردم نقش کافی خواهد داشت.

وی افزود: ارتباط علما با مردم قبل از انقلاب در بحث تبلیغ بوده و در بعد از انقلاب این حلقه وصل سازمان‌یافته‌تر ادامه پیدا کرد و تبلیغ، ائمه جمعه و جماعت، خطبا و منبریان و تألیفات باعث ارتباط بین مردم و علما در طول تاریخ انقلاب بوده است.

ناهیدی با بیان اینکه استکبار جهانی دررابطه‌با دین‌مداری مردم حساسیت بالایی دارد، گفت: براین‌اساس بیشترین هجمه‌ها در بین اقشار مختلف به سمت علما و روحانیت بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی افزود: طی جریان اغتشاشات، عملیات روانی بر حول محور روحانیت بوده، زیرا این گروه نقش اساسی در کشور دارند و به هر میزان که روحانیت بتواند نقش را دقیق‌تر ایفا کند، دشمن در اهداف خود ناکارآمدتر خواهد بود.

وی ابراز داشت: امروزه دشمن‌ علاوه بر مسائل فرهنگی به جنگ ترکیبی روی آورده که مردم باید هوشیارتر باشند و باید باتجربه از پیش از انقلاب و شناخت دین در این مسیر آگاهانه قدم بردارند.

پایان خبر/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419934

مهمترین اخبار ایران و جهان: