نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 00:00

تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث دیوار امنیتی در مرز اردن

همزمان با ادامه تحرکات گروه‌های فلسطینی علیه اشغالگران، رژیم صهیونیستی درصدد احداث دیوار امنیتی در مرز با اردن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی به بهانه جلوگیری از قاچاق سلاح به کرانه باختری، قصد ساخت دیوار امنیتی در مرز با اردن را دارد.

منابع عبری زبان اعلام کردند که یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه پشت درهای بسته کمیته امنیت و امور خارجی کنست به این مسئله اشاره کرده است.

گالانت در این جلسه عنوان کرد که ایران و گروه‌های فلسطینی کرانه باختری را نقطه ضعف رژیم صهیونیستی می‌دانند و منابع زیادی را به منظور حمایت از عملیات‌های ضداسرائیلی در این منطقه به آنجا ارسال می‌کنند.

وی اظهار داشت که ما می‌دانیم ایران و برخی گروه‌ها در تلاش برای انتقال سلاح و دانش نظامی به کرانه باختری هستند.

گالانت تاکید کرد که ما تصمیم داریم در آینده در مرز با اردن هم دیوار امنیتی احداث کنیم.

از سوی دیگر، کرانه باختری همچنان صحنه تنش و خشونت علیه اشغالگران است. مبارزان مقاومت فلسطین بامداد روز دوشنبه در شهرهای جنین و طوباس با اشغالگران صهیونیست وارد درگیری مسلحانه شدند. صهیونیست‌ها در جریان یورش به شهر جنین شیخ فتحی عتوم آزاده فلسطینی و ربیع الصانوری جوان فلسطینی را به اسارت گرفتند. همچنین منابع محلی از درگیری جوانان فلسطینی با اشغالگران اسرائیلی در شهرهای قدس و الخلیل خبر دادند.

در حملات بامداد امروز صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری ۷ فلسطینی بازداشت شدند.

شبکه عبری زبان کاننیز اعلام کرد که برای اولین بار پس از عملیات نظامی دو روزه علیه جنین در حدود ۴ هفته پیش، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز به شهر جنین یورش برده و شماری از فلسطینیان را بازداشت کرد و طی آن بین مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست درگیری مسلحانه اتفاق افتاد.

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که بامداد روز دوشنبه در جریان یورش نظامیان اشغالگر صهیونیست به شهر جنین، با گلوله و بمب‌های دست‌ساز جنگ‌افزارهای آنها را هدف قرار داده که طی آن یک خودروی زرهی از کار افتاده است.

منابع فلسطینی همچنین روز دوشنبه با انتشار تصاویری از تعرض شماری از شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی خبر دادند. این تعرض با حمایت شدید نظامیان صهیونیست از ورودی باب المغاربه انجام شد.

روز گذشته نیز، منابع محلی از بازداشت گسترده فلسطینیان در حملات بامدادی خود نظامیان اشغالگر صهیونیست به کرانه باختری خبر دادند.

در این حملات نزدیک به ۲۰ فلسطینی بازداشت شده است.

این منابع تاکید کردند که نظامیان صهیونیست دو نفر از رهبران حماس و جهاد اسلامی را هم در شهرک جبع در مجاورت جنین به اسارت گرفتند.

این دو رهبر فلسطینی از مدت‌ها پیش تحت تعقیب سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان هم بودند.

طبق آمارهای نهادهای حقوقی فلسطینی، رژیم صهیونیستی در نیمه نخست سال جاری ۳۸۶۶ مرتبه اقدام به بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی کرده است. ۵۶۸ نفر از بازداشت شدگان کودک و ۷۲ نفر هم زن بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420678

مهمترین اخبار ایران و جهان: