نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 15:39

تربیت نسل حسینی تمدن‌ساز وظیفه امروز مادران است

ساوه- استاد حوزه علمیه گفت: تکلیف امروز بانوان این است که با الگوگیری از حضرت زینب (س) و پیروی از ولایت فقیه به تربیت نسل تمدن ساز حسینی بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه شوکتی ظهر دوشنبه در همایش بانوان زینبی (س) که در مسجد انقلاب ساوه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان گفت: حضرت زینب (س) عالم بدون معلم بودند که دو بال تقوا و علم و معرفت را به هم آمیخته بودند.

وی با بیان بُعد عبادی، سیاسی و اجتماعی حضرت زینب (س) یادآور شد: در بُعد عبادی حضرت زینب (س) عبادت ایشان در شب عاشورا، در بُعد اجتماعی رعایت حجاب، عفاف و حیا آن حضرت هنگام ورود به شام که فرمودند سرهای بر نیزه را جلوتر از ما حرکت دهید که ما ناموس اهل بیت (ع) در معرض دید نباشیم و در بُعد سیاسی خطبه‌های ایشان در واقعه عاشورا که با تمام مصیبت‌ها در همه حال با اقتدار و صلابت خطبه خواندند و بر این مصیبت‌ها صبر نمودند، مثال زدنی است.

این استاد حوزه با بیان اینکه دشمنان با هدف قرار دادن عفت و حیای بانوان مسلمان تلاش دارند، ابتدا دین آنان و سپس محبت اهل بیت (ع) را از بانوان بگیرند؛ تاکید کرد: بانوان مسلمان ایران از داخل خانه تا حضور در اجتماع به حضرت زینب (س) اقتدا نموده‌اند و با صلابت و اقتدار پای اعتقادات و آرمان‌های انقلاب ایستاده و نقشه‌های دشمنان کور دل راه به جایی نخواهد برد.

وی به تکلیف امروز بانوان اشاره و اضافه کرد: امروز لبیک یا حسین (ع)، به معنی پیروی از ولایت فقیه و تبعیت از ایشان، فرزندآوری و تربیت نسل حسینی و افزایش نسل شیعه که موجب افتخار پیامبر اسلام بر سایر امت‌ها بوده؛ است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419878

مهمترین اخبار ایران و جهان: