نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 13:54

مدودف: مخالفت اوکراین با مذاکره، به نفع روسیه است

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه می‌گوید مخالفت اوکراین با مذاکرات صلح، اتمام موفقیت‌آمیز عملیات نظامی ویژه کشورش را ممکن می‌سازد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که مخالفت اوکراین با مذاکرات صلح با مسکو، به نفع روسیه است.

مدودف - که طی روزهای اخیر و در پی افزایش کمک‌های نظامی غرب به اوکراین برای جنگ با روسیه، مواضع تندتری از خود نشان داده - طی بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت که این مخالفت، اتمام موفقیت‌آمیز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را ممکن می‌سازد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «در نهایت، چقدر خوشحال کننده است که جسد رو به زوال اوکراین را احمق‌های تنگ‌نظر اداره می‌کنند؛ تاجران فاسد و دلقک‌های بی‌صدایی که برای اربابان خود در خارج از کشور، دعا می‌کنند».

رئیس جمهور سابق روسیه ضمن اشاره به مخالفت خشمگینانه اوکراینی‌ها با پیشنهاد مسکو برای مذاکره جهت پایان دادن به درگیری‌ها، اظهار داشت: «چقدر مفید است که دلقک ارشد (ولودیمر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین) کاغذی را امضا کرد که مذاکره با کشور ما را ممنوع می‌کند».

طبق این گزارش، مدودف همچنین افزود: «همه اینها به روسیه اجازه می‌دهد تا آنچه را که در جریان عملیات نظامی ویژه آغاز کرده بود تا انتها تکمیل کند؛ تا پایان رژیم باندِرا، تا پایان ایدئولوژی نئونازیسم، تا پایان فیزیکی همه شرورانی که به خاطر پول گرفتن از غرب و ارضای جاه‌طلبی‌های دردناک خود، تعداد زیادی از شهروندان خود را کشتند».

امروز همچنین «الکسی پولیشچوک» رئیس دپارتمان دوم کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که اوکراین تمامی ایده‌های میانجیگری را رد می‌کند زیرا بر اولتیماتوم‌هایی که در فرمول صلح زلنسکی برای مسکو در نظر گرفته شده است، متمرکزند.

زلنسکی در دوران زمامداری خود ۲۰ درصد از خاک اوکراین را در مقابل روسیه از دست داده است و هم‌اکنون اصرار دارد که صلح تنها با تأمین تمامیت ارضی این کشور و خروج کامل نیروهای روسی ممکن است. از طرف دیگر، سعی دارد با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کند.

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه پیشتر نیز از ارتش این کشور خواسته بود که اهداف نامتعارف و غیراستانداردی در اوکراین برای حمله انتخاب کند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420078