نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 11:46

آیین بدرقه پیکر « شهید رضا شیخی» برگزار شد

نکا - آئین تشییع و بدرقه پیکر مطهر شهید مدافع امنیت، رضا شیخی با حضور باشکوه مردم شهیدپور مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تشییع و بدرقه پیکر مطهر شهید مدافع امنیت، رضا شیخی که در حادثه تروریستی زاهدان صبح چهارشنبه با حضور مردم قدرشناس مازندران برگزار شد، همچنین آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران بر پیکر مطهر این شهید نماز اقامه کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در مراسم اقامه نماز بر پیکر شهید مدافع امنیت شهید رضا شیخی، اظهار کرد: کربلا و عاشورای حسینی تابلوی زیبایی از وفاست و نهایت درجه وفا و صفا در یاران آقا اباعبدالله حسین (ع) مشاهده می‌شود که در تاریخ بی‌نظیر است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه در احادیث و روایات ما وفای به عهد به‌عنوان یکی از ویژگی‌های راستین یک مسلمان است، ادامه داد: برخی از روی عادت نماز برپا داشته و قرآن می‌خوانند درحالی که راستی، وفای به عهد و امانت‌داری نشانه اصلی مسلمانی است.

این مسئول همچنین بیان کرد: ما وفا را در تابلوی عاشورا به زیبایی می‌بینیم در این مقطع از تاریخ ملت ما ۲۳۰ هزار شهید از خودشان تقدیم دین و راه حق و حقیقت کردند هر کدام از این شهیدان ما نمونه‌های ارزنده و درخشنده از وفا به رهبرشان، دینشان و مردمشان بودند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه این شهیدان خودشان پیام حیات دارند، عنوان کرد: مکتب امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) از مرگ و شهادت هیچ ترسی ندارد، دشمنان می‌توانند بر همه چیز فائق بیایند، اما چیزی بالاتر از سلاح شجاعت و اعتقادات ما نیست و دشمن نمی‌تواند با آن مقاومت کند.

امام جمعه ساری همچنین عنوان کرد: شهید شیخی آخرین شهیدی نیست که وفای خود را همچون شهدای دیگر نشان داد و رفت و امروز مهم وظیفه ماست که قدردانی کنیم.

این مسئول یادآور شد: اگر ما در برخورد با فتنه‌ها و اغتشاشات و بسیاری از حرام‌های سیاسی و شرعی فقط بخواهیم با برخوردهای سلبی رفتار کنیم حتماً ناکارآمد است وحتماً باید برخوردهای ایجابی و فرهنگی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: تشکیلات سپاه پاسداران در طرح توسعه خود به مسئله‌یابی و ارائه راهکارهای حل مسائل پرداختند وفای ما به این است که مشکلات مردم را حل کنیم و رضایت آن‌ها را نسبت به حکومت و این انقلاب اسلامی بی‌نظیر را بالا برده و موفق باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404834

مهمترین اخبار ایران و جهان: