نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 10:03

۲۰ کیلومتر از محور حیدرآباد به پیرانشهر زیر بار ترافیک می رود

 ارومیه - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در راستای بهسازی و توسعه مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین ۲۰ کیلومتر از محور حیدرآباد به پیرانشهر تا اربعین زیر بار ترافیک می‌رود.

محسن حمزه لو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بهبود مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین، افزود: در راستای بهسازی و توسعه مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی تمرچین و تسهیل تردد زائران اربعین حسینی عملیات راهسازی در ۶ قطعه از محور حیدرآباد به پیرانشهر در دست اجراست و تا اربعین حدود ۲۰ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی با اشاره به توجه ویژه این اداره کل برای توسعه مسیرها منتهی به پایانه مرزی تمرچین و سهولت تردد زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: اجرای عملیات راهسازی در ۴۷ کیلومتر از محور حیدرآباد تا پیرانشهر در حال انجام است.

حمزه لو ادامه داد: محور حیدرآباد – نقده که حدود ۵ کیلومتر دیگر از این محور تا اربعین امسال به اتمام می‌رسد و با این حساب حدود ۱۳ کیلومتر از این مسیر ۱۹ کیلومتر تعریض و بهسازی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: محور نقده – پیرانشهر به طول کلی ۴۱ کیلومتر بوده که ۹.۵ کیلومتر از آن طی سال‌های گذشته تبدیل به بزرگراه شده است.

حمزه لو بیان کرد: طول باقی‌مانده این محور نیز ۳۱.۵ کیلومتر است و تا اربعین امسال نیز حدود ۱۳ کیلومتر از محور بزرگراه بین‌المللی نقده_پیرانشهر به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک می‌رود.

وی افزود: در مجموع در مسیر منتهی به پایانه مرزی تمرچین از حیدرآباد تا پیرانشهر عملیات راهسازی در ۶ قطعه در دست اجراست که اربعین امسال حدود ۲۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک می‌رود تا زمینه سهولت تردد زائران اربعین حسینی فراهم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404534

مهمترین اخبار ایران و جهان: