نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 21:44

احیای امر به معروف و نهی از منکر باعث پیشرفت جامعه می‌شود

گناوه- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر باعث پیشرفت جامعه می شود.

حجت الاسلام علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: حیات اسلام وابسته به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه افزود: امر به معروف و نهی از منکر ازجمله فرایضی هستند که در طول زمان نیاز به تمدید و تجدید آنها نیست و همگان مکلف هستند که در این واجب الهی کوتاهی نکنند.

وی گفت: آیات و روایات ما را به امر به معروف و نهی از منکر هدایت کرده‌اند و این امر مهم از جمله عوامل جهت رشد و پیشرفت اسلام است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه بیان کرد: یکی از علت‌های قیام و حرکت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و انتهای مقصد آن حضرت یعنی کربلا، قیام جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی اضافه کرد: سیدالشهداء (ع) فرمود: إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرُ بِسیرَةِ جَدّی و أبی؛ «من برای جاه طلبی و کام جویی و آشوبگری و ستمگری قیام نکردم، بلکه برای اصلاح در کار امت جدم قیام کردم، می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر و به شیوه جد و پدرم حرکت کنم».»

وی بیان کرد: اگر جایگاه امر به معروف و نهی از منکر حفظ شود مابقی فرایض دینی هم حفظ خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه یادآور شد: مولای متقیان علی (ع) نقش امر به معروف و نهی از منکر را اینگونه توصیف می‌فرماید: همۀ خوبی‌ها یک طرف، از جمله جهاد در راه خدا، امربه‌معروف و نهی از منکر هم یک طرف.

وی تصریح کرد: همه خوبی‌ها در مقابل خوبی امر به معروف و نهی از منکر، قطره در برابر دریا است و این نشان از اهمیت بالای امر به معروف و نهی از منکر دارد.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان با حرکت و قیام سید الشهدا (ع) و ماه حزن و اندوه است و ماه محرم حکایت از عظمت قیام امام حسین برای احیای این فریضه دارد که جان خویش و اصحاب با وفا را تقدیم این راه کرد.

وی خاطرنشان کرد: این فریضه الهی دارای نظامی اجتماعی است که به استناد آیه مبارکه وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ «۱۰۴ آل عمران» سبب فلاح و رستگاری جامعه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396078

مهمترین اخبار ایران و جهان: