نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 19:24

جابه‌جایی رایگان زوار حسینی با ۲ دستگاه قطار ریل باس

اهواز- سرپرست کل اداره راه آهن جنوب گفت: ۲ دستگاه قطار ریل باس با ظرفیت ۸۰۰ نفر در مسیر رفت و برگشت خرمشهر به شلمچه به طور رایگان زائران اربعین را جابه‌جا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی مرادی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: ۲ دستگاه قطار ریل باس با ظرفیت ۸۰۰ نفر در مسیر رفت و برگشت خرمشهر – شلمچه به طور رایگان زائران اربعین را جابه‌جا می‌کنند.

سرپرست کل اداره راه آهن جنوب با بیان اینکه ریل‌باس‌های مذکور در هر شبانه روز به میزان ۲۰ بار به صورت رفت و برگشت تا بیستم شهریور ماه جاری کار جابه‌جایی زوار را انجام می‌دهند، توضیح داد: اداره راه آهن با تمام توان اجرایی و خدماتی به صورت کار جهادی خدمت به زائران اربعین حسینی را برنامه‌ریزی کرده است.

وی در ادامه تطویل سکوی ایستگاه خرمشهر به علت افزایش حجم مسافر، احداث سایبان برای مسافران ایستگاه‌ها، ایجاد مه‌پاش فضای باز برای رفاه حال مسافران به علت گرمای هوا، نصب دکل‌های روشنایی و نرده‌کشی محیط ایستگاه و احداث سیستم آبگیری قطارهای مسافربری در ۲ ایستگاه خرمشهر و شلمچه برای به حداقل رساندن زمان تأخیر و جابه‌جایی مسافران را بخشی از خدمات ارائه شدن در این مدت عنوان کرد.

سرپرست کل اداره راه آهن جنوب افزود: جابه‌جایی مسافر توسط قطارهای حومه‌ای در چهارماهه اول سال جاری ۲۰ درصد رشد داشته و ۳۴۴ هزار و ۵۴۷ مسافر در این مدت جابه‌جا شده است.

وی یادآور شد: اداره‌کل راه‌آهن جنوب با حرکت ۱۰ رام قطار محلی به‌صورت روزانه شامل چهار رام قطار اهواز - اندیمشک و بالعکس، چهار رام قطار اهواز - بندر امام‌خمینی (ره) - ماهشهر و ۲ رام اهواز - خرمشهر و بالعکس بعد از تهران بیشترین تعداد قطارهای حومه‌ای را دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477678

مهمترین اخبار ایران و جهان: