نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 19:13

دلدادگان کربلا پیاده‌روی معنوی انجام می‌دهند

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: همزمان با اربعین حسینی در شهرهای مختلف استان اردبیل، دلدادگان کربلا پیاده‌روی معنوی انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده عصر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های اربعین حسینی در اردبیل اظهار کرد: فردا در اردبیل و از ساعت ۱۰ صبح پیاده‌روی حرم تا حرم از امامزاده صالح تا امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار خواهد شد تا در طول مسیر نیز برنامه‌های فرهنگی و معنوی متعدد برگزار شود.

وی از خانواده‌های اردبیلی خواست تا در این پیاده‌روی معنوی به یاد پیاده‌روی عاشقان حسینی در مسیر نجف به کربلا در این مراسم حاضر شده و روز با عظمت اربعین حسینی را گرامی بدارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: از ساعت هشت صبح با زیارت عاشورا و برگزاری مراسم عزاداری روز اربعین حسینی در مسجد اعظم اردبیل برنامه‌های پاسداشت این روز با عظمت شروع شده و در ادامه نیز پیاده‌روی دلدادگان کربلا را شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده گفت: علاوه بر شهر اردبیل، در سایر شهرهای استان نیز در مسیرهای تعیین شده و اغلب از ساعت ۱۰ صبح این پیاده‌روی‌ها برگزار خواهد شد تا در مناطق شهری، روستایی و بخش‌ها ارادت خاندان عصمت و طهارت به ویژه رهروان مکتب حسینی را شاهد باشیم.

وی افزود: در ماه محرم امسال برخلاف تبلیغات گسترده دشمن بیش از ۹۵ درصد ایرانی‌ها در برنامه‌های گرامیداشت ایام عزاداری حسینی اعم از دهه اول، دهه دوم و سایر مناسبت‌ها حاضر شده و با حزن و اندوه، سینه‌زنی، زنجیرزنی و توزیع احسان در این برنامه‌ها مشارکت کردند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نور امام حسین (ع) نوری است که هرگز خاموش نشده بلکه در همه احوال تلألوی آن را در جامعه شاهد هستیم و ضرورت دارد عاشقان سیدالشهدا (ع) به قدر توان خود در اقامه عزای امام حسین (ع) حاضر شده و عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش نشان دهند.

وی اضافه کرد: عشق ما به خاندان عصمت و طهارت برگ برنده عزت و عظمت ما است و قطعاً اربعین حسینی که از اهمیت خاصی برخوردار است، با برگزاری آئین‌های مختلف و مناسک عزاداری شایسته و مطلوب گرامی داشته می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل حضور جریانات مردمی، وعاظ، مداحان، شعرا، هیئت‌های مذهبی، هیئت امنای مساجد و سایر گروه‌ها را در برگزاری باشکوه این برنامه‌ها یادآور شد و بیان کرد: در این ۴۰ روز به همت این جریانات مردمی و فراگیر شاهد برگزاری آئین‌های معنوی بودیم که قطعاً این برنامه‌ها ذخیره‌ای برای دنیا و آخرت ما خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487034

مهمترین اخبار ایران و جهان: