نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 12:21

تاکنون بیش از ۱۰ هزار سنجش دانش آموزی پایه اول در ایلام انجام شده است

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: از مجموع جمعیت دانش آموزی پایه اول تاکنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر سنجش شده اند‌.

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، ظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از مجموع جمعیت دانش آموزی پایه اول تاکنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر سنجش شده که تا پایان شهریورماه سنجش مابقی آنها انجام خواهد شد، همچنین ثبت نام نوآموزانی که سال گذشته دوره پیش دبستانی سطح ۲ را در مدارس گذرانده اند، نیز انجام شده است. 

وی افزود: این تعداد برای سال تحصیلی جدید حدود ۱۱۰ هزار نفر است، که این میزان نسبت به پارسال تغییر محسوسی نداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در ادامه یاد آور شد: کار توزیع کتاب های درسی بین مدارس نیز انجام و در حال توزیع بین دانش آموزان هستند. 

درویشی با اشاره به اینکه مانور بازگشایی مدارس با هدف آمادگی هرچه بیشتر مدارس برای بازگشایی مدارس، روز گذشته در سطح ۱۴ منطقه آموزشی سراسر استان اجرا شد، اظهار کرد: در قالب این برنامه تیم های ارزیابی از مرکز استان به شهرستان‌ها اعزام و وضعیت فیزیکی، نیروی انسانی، برنامه هفتگی و در مجموع وضعیت مدارس برای بازگشایی را رصد کردند. 

وی اظهار کرد: زیباسازی مدارس یکی دیگر از اقدام های این مجموعه برای پذیرش دانش آموزان است که در قالب این طرح با عنوان طرح « شهید عجمیان» با مشارکت گروه های جهادی، ۱۰۰ مدرسه در سراسر استان مورد بازسازی قرار گرفته که در این طرح ۱۰ میلیارد ریال صرف خرید وسایل رنگ آمیزی شده است. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ساماندهی نیروی انسانی این مجموعه و نقل و انتقال فرهنگیان از تیرماه آغاز و اقدام های لازم انجام شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494478

مهمترین اخبار ایران و جهان: