نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 16:36

لزوم ارتقای آمادگی دستگاه‌ها برای مدیریت بحران

زنجان-استاندار زنجان تأکید کرد: ستاد بحران باید از وقایع اخیر درس بگیرد و آمادگی خود را همواره ارتقا دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه کتابچه‌ای در خصوص مدیریت بحران تهیه شده است، اظهار کرد: اعضای مدیریت ستاد بحران باید تمامی امکانات و تجهیزات خود را در هنگام بروز حوادث و سوانح به کار گیرند.

وی به بارش‌های بی‌سابقه ماه‌های اخیر و آبگرفتگی معابر اشاره کرد و گفت: زنجان پیش از این وقایعی نظیر بارش سنگین برف سال ۱۴۰۰ و آبگرفتگی‌های اخیر را شاهد بود و برای اینکه با بحران‌های جدی مواجه نباشیم، باید برای همه نوع شرایط در آمادگی کامل بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه بحران، رخدادی یکنواخت نیست و در زمان‌های خاصی به وقوع می‌پیوندد، تصریح کرد: در این موقعیت عیار ستاد مدیریت بحران خود را نشان می‌دهد و باید از وقایع اخیر درس بگیرد.

وی تأکید کرد: برای مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی باید به‌طور مستمر آمادگی دستگاه‌ها، نیروهای خدمات‌رسان و امدادی مورد ارزیابی و پایش قرار گیرد و آن را ارتقا و پیش‌بینی‌های لازم را همواره مدنظر قرار داد.

افشارچی با اشاره به اینکه سابقه رخدادهای گذشته و برنامه‌ریزی لازم باید مد نظر قرار گیرد، عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران استان با پیش‌بینی صحیح، به مدیریت بهتر این حوزه کمک کند و باید از اطلاعات دستگاه‌هایی مثل هواشناسی برای پیش‌بینی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه بررسی وقایع گذشته به پیش بینی‌ها و آینده‌نگری منتهی می‌شود، خاطر نشان کرد: آگاهی‌دهی به مردم نیز اهمیت زیادی در کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث دارد و باید از رسانه‌ها برای دانش‌افزایی و هشدار به جامعه کمک گرفت.

استاندار زنجان به موضوع واکنش سریع در بروز بحران اشاره کرد و افزود: بخشی از این موضوع به وضعیت امکانات و تجهیزات لازم باز می‌گردد چون هنگام بروز حوادث اهمیت صد چندانی می یابد و باید مانورهای سنجش آمادگی برگزار شود.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان طی ۲ سال گذشته نسبت به تامین تجهیزات لازم مبادرت کرده است، ابراز کرد: اطلسی از امکانات بحران در استان باید تهیه و نسبت به بروز رسانی آن نیز اقدام کرد.

افشارچی با تاکید بر اینکه همواره نگرانی‌هایی در هنگام وقوع حوادث وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در بارندگی و آبگرفتگی‌های اخیر در شهر زنجان نیز تدبیری انجام شد تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493178

مهمترین اخبار ایران و جهان: