نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 16:08

تاریخ دادگاه ترامپ امروز اعلام می‌شود

قاضی فدرال واشنگتن دی سی امروز (دوشنبه) در صدد است، تاریخ برگزار دادگاه «دونالد ترامپ» را اعلام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک قاضی فدرال در «واشنگتن دی سی» پایتخت ایالات متحده آمریکا، امروز (دوشنبه) در خصوص زمان تشکیل دادگاه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده در ارتباط با پرونده مرتبط با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ که توسط «جک اسمیت» بازرس ویژه مطرح شده است، تصمیم‌گیری می‌کند.

شبکه سی بی اس نیوز گزارش کرد که حکم امروز دادگاه فدرال ح زمینه را برای اولین مورد از چهار پرونده جنایی در حال رسیدگی رئیس جمهور سابق فراهم می‌کند.

دادستان‌ها و وکلای ترامپ در آستانه جلسه دادگاه، تاریخ‌هایی را برای تشکیل دادگاه ترامپ پیشنهاد کرده‌اند که هر دو زمان قبل و بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را دربرمی‌‌گیرد.

تیم اسمیت از «تانیا چوتکان» قاضی منطقه‌ای در پرونده‌های دادگاه درخواست کرده است که فرایند رسیدگی به پرونده ترامپ را در ژانویه ۲۰۲۴ آغاز کند. با این‌حال، وکلای ترامپ که اوایل ماه جاری میلادی از تمامی اتهامات خود را مبرا دانسته بود، پیشنهاد کرده‌اند که تاریخ دادگاه وی برای آوریل ۲۰۲۶ تعیین شود.

ترامپ که در حال حاضر نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است، مدعی است که اقدامات اسمیت بخشی از تلاش برای لطمه وارد کردن به مبارزات انتخاباتی وی است.

چوتکان پیشتر گفته بود که حکم وی درباره زمان تشکیل دادگاه ترامپ در جریان جلسه امروز دادگاه اعلام می‌شود.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه هفته گذشته ساعت ۱۹:۳۰ (به وقت محلی) برای رسیدگی به اتهامات خود در پرونده تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا در سال ۲۰۲۰ خودش را تسلیم بازداشتگاه فولتون ایالت جورجیا کرد.

او به مدت ۲۰ دقیقه بازداشت بود و بعد از آن به قید وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری از این زندان آزاد شد. در این زندان از ترامپ برای نخستین بار عکس بازداشت گرفته شد که دقایقی بعد منتشر شد.

ترامپ اخیراً به ۱۳ فقره جرم در ارتباط با تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ متهم شده است. این یکی از چهار پرونده قضایی مفتوح علیه ترامپ است. 

ین چهارمین پرونده کیفری است که در چند ماه اخیر به جریان افتاده است. او در یک پرونده دیگر به نگه داشتن اسناد محرمانه آمریکا بعد از ترک کاخ سفید متهم شده است. 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پرونده اسناد محرمانه به ۴۰ فقره جرم از جمله نگهداری آگاهانه اطلاعات حساس دفاعی و مانع‌تراشی در اجرای عدالت متهم شده است.

پرونده دیگر علیه ترامپ، به تلاش‌ او برای ابطال نتیجه انتخابات قبل از شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مربوط می‌شود. در این شکایت‌نامه که در آن ۴ اتهام مطرح شده ترامپ به جرایمی مانند توطئه برای فریب دولت و توطئه برای مانع‌تراشی در تأیید رئیس‌جمهوری جو بایدن توسط کنگره متهم شده است.

علاوه بر اینها ترامپ در ماه مارس به نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده تبدیل شد که به دلیل پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ و دستکاری اسناد تجاری با اتهامات کیفری مواجه شد. 

او در دادگاه ۳۴ اتهام مطرح‌شده علیه خود در این پرونده را رد کرد. در این پرونده هر یک از اتهامات علیه ترامپ با محکوم شدن به حبس تا ۴ سال قابل مجازات است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از آزاد شدن از زندان به قید وثیقه گفت: «چیزی که امروز شاهد آن هستیم دخالت در روند انتخابات است.»

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473634

مهمترین اخبار ایران و جهان: