نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 16:44

طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در فارس اجرا می‌شود

شیراز- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس اعلام کرد که طرحی با عنوان شتاب‌بخشی به سوادآموزی در این استان اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید احمدی در کارگروه بازماندگان از تحصیل فارس گفت: در طرح جدیدی که در دستور کار داریم در یک دوره چهار ساله طرح شتاب بخشی سوادآموزی را اجرا و افراد ذینفع شش سال به بالا را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

احمدی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح آمار بیسوادی به صورت مطلوبی در استان کاهش یابد و گفت: اجرای این طرح با مشارکت سایر دستگاه‌ها خواهد بود و تفکیک حوزه عمل بخش‌های مختلف روند تحقق اهداف را کند خواهد کرد.

وی همچنین گفت: این کارگروه با هدف بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های دولتی، غیردولتی، مردمی، خیریه‌ها و نیروهای بسیجی و جهادی در جهت شتاب بخشی به سوادآموزی تشکیل شده است.

او افزود: شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان، کم سوادان و کودکان بازمانده از تحصیل، از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش است که با محوریت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و مشارکت سایر بخش‌ها اجرایی خواهد شد.

احمدی ضمن تاکید بر اینکه بر اساس قانون پوشش کامل کودکان شش سال و بالاتر بر عهده آموزش و پرورش است، ادامه داد: اگر فردی موفق به دریافت این آموزش‌ها نشود و بی سواد باقی ماند؛ نهضت سوادآموزی، پوشش در قالب آموزش پایه سواد آن افراد بی سواد و کم سواد ۱۰ سال و بالاتر را از مأموریت‌های خود می‌داند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس مدعی شد که نرم میانگین درصد با سوادی فارس از میانگین کشوری حدود دو درصد بالاتر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469878

مهمترین اخبار ایران و جهان: