نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 10:32

»آستانه» میزبان سمینار نظامی - سیاسی کشورهای عضو سیکا

وزارت دفاع قزاقستان سمیناری به منظور بررسی ابعاد نظامی و سیاسی همکاری در چارچوب کشورهای کنفرانس اقدامات اعتمادسازی در آسیا برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، وزارت دفاع قزاقستان به همراه دبیرخانه مجمع بین‌المللی در آستانه به عنوان بخشی از اجرای برنامه اقدامات قزاقستان در سیکا در سال‌های 2020-2024، سمیناری برگزار کرد.

در چارچوب این سمینار، فرماندهان ارتش کشورهای سیکا تقویت همکاری‌های متقابل برای تضمین صلح، ثبات و امنیت در منطقه را بحث و بررسی کردند.

شرکت‌کنندگان این سمینار از جمله «کایرات ساری بای» دبیرکل کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا، نمایندگان ادارات نظامی کشورهای عضو سیکا، وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه قزاقستان، دبیرخانه سیکا و سازمان همکاری شانگهای در این سمینار جنبه‌های نظامی- سیاسی را به بحث و تبادل نظر کردند.

پس از برگزاری سمینار، شرکت کنندگان از شرکت‌های مجتمع نظامی-صنعتی قزاقستان و یکی از تأسیسات نظامی وزارت دفاع قزاقستان بازدید کردند.

کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا به اختصار سیکا (CICA) سازمانی است که در حال حاضر ۲۷ عضو اصلی و ۸ کشور و ۵ سازمان عضو ناظر دارد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470934

مهمترین اخبار ایران و جهان: